Притежаваме много силен бранд, изграждан в продължение на години, добре позициониран в цялата страна и завоювал завидни позиции пред своите клиенти, това каза в интервю за „24 часа“ управителят на "Булсатком" Петър Ризов.
„Една от най-важните цели на екипа ни е да подкрепяме българското образование - помагаме за обучението на млади учители. Ние сме първата телекомуникационна компания, която лансира в платформата Viber услуга, чрез която потребителите получават персонализирана информация, могат да активират и заплащат услуги“, посочи Ризов.
„С b.boxapp клиентите имат достъп до над 240 тв канала, още бърз достъп до топ 100 най-гледани филми и предавания, подредени по жанрове, 7-дневен архив. Получават и достъп до над 40 канала, разпространявани само и единствено при нас“, допълни той.
„Озадачава ме реакцията на наши конкуренти, които безпочвено ни обвиняват в незаконни действия, когато те самите са въвлечени в такива в съседна Сърбия“, каза още Петър Ризов.
Вижте цялото интервю:
Г-н Ризов, поехте управлението на “Булсатком” преди два месеца, какви са първите впечатления и в какво състояние заварихте компанията?
- Да, преди малко повече от два месеца поех тази позиция, благодарен съм за тази възможност и съм силно мотивиран. През последните години компанията е преминала през доста трудни и предизвикателни моменти, но вярвам, че с правилна стратегия, фокусиране на усилията върху приоритетните области, силно управление на оперативно ниво и разбира се, с много добра екипна работа ще успея да финализирам процесите по стабилизирането ѝ.
“Булсатком” притежава много силен бранд, изграждан в продължение на години, добре позициониран в цялата страна и завоювал завидни позиции пред своите клиенти. Несъмнено това е основна предпоставка за успеха на една компания – “Булсатком” е оформила своя образ и се е отличила като смел, дързък и иновативен бранд и именно това е в основата на продължаващия успех на компанията през всички тези години. Към настоящия момент ние държим лидерското място на един силно конкурентен и в същото време фрагментиран пазар, с над 240 доставчици на телевизионни услуги. В това аз виждам изключителни възможности за развитие.
Казахте, че фокусирате усилията си върху приоритетни области? Кои за вас са тези области?
- На първо място, това е продължаването на процеса по оздравяване и стабилизиране на компанията.
Друг ключов приоритет е продуктовото портфолио и неговото непрекъснато развитие, за да предложим възможно най-добро качество на нашите клиенти. В същото време запазваме много силен фокус и върху подобряване на обслужването на клиентите. Продължаваме да инвестираме в развитие на иновативната услуга b.box, която пуснахме през пролетта на миналата година. Както и в мобилната ѝ версия – b.boxapp, която предложихме няколко месеца по-късно. С нея нашите клиенти получават достъп до над 240 телевизионни канала, от които над 130 с HD качество и 8 в 4К качество. Разполагат още с бърз достъп до топ 100 най-гледани филми и предавания, подредени по жанрове, 7-дневен архив и детайлна информация за предаванията, актьори, сценарий и други. В допълнение получават и достъп до над 40 канала, разпространявани само и единствено за клиентите на “Булсатком”. Не мога да не отбележа и едно от най-важните предимства - клиентите на “Булсатком” могат да гледат всичките си любими канали чрез b.boxapp в чужбина. Резултатите към този момент показват, че тя се приема много добре и от настоящите ни абонати, и от новите клиенти, които привлякохме благодарение на нея.
Другата високоприоритетна област е съдържанието. Продължаваме да инвестираме в нови канали и в предлагането на разнообразни продукции, за да отговорим на различната палитра от вкусове и интереси на нашите клиенти. Само преди няколко месеца обновихме портфолиото си от канали и като първа стъпка заменихме филмовите канали с новите cine-box, action-box и comedy-box като част от текущите абонаменти и пакети за развлекателно филмово съдържание. Сine-box e за почитателите на драма, романтика, биографии и филми, направени по истински истории. Аction-box е - новият филмов канал, профилиран за любителите на екшъни, трилъри и криминални продукции, а сomedy-box е - насочен към цялото семейство, защото предлага забавни комедии, семейни филми и анимация. Пуснахме още BBC Earth, който предлага интригуващи предавания и поредици, “Евроспорт” в 4К със суперкачествено спортно съдържание, както и канала, определян като дома на качествените турски сериали – dizi.
Преди броени дни добавихме нова функция за по-лесна и бърза комуникация със своите клиенти, а именно специално разработения чатбот в платформата Viber - b.bot от “Булсатком”. С него потребителите получават навременна и персонализирана информация, могат да виждат текущите си договори и услуги, да надграждат плановете си или да активират и заплащат услуги. “Булсатком” е първата телекомуникационна компания в България, която лансира такава функция в платформата Viber. Вярваме, че дигиталните технологии са неизменна част от потребителското изживяване на клиентите, и правим крачка в тази посока с новия чатбот, разработен специално за нас.
Съвсем скоро предстои да стартираме онлайн магазин и програма за лоялните ни клиенти.
Ако трябва да обобщя, не спираме да инвестираме в нови услуги, повече и по-качествено съдържание чрез добавянето на нови канали и продукции. Всички тези инвестиции и усилия са насочени към това да осигурим едно вълнуващо и качествено изживяване за нашите клиенти.
Друга важна цел пред нашия екип е подкрепата за българското образование. Отделяме част от приходите от продажби на допълнителния ни тв пакет “Глобус” за “Заедно в час”, които от няколко години работят целенасочено за подготовката на млади учители за държавни училища в цялата страна. Стремежът на организацията е тези млади хора да внесат и споделят с учениците новите знания и умения, които ще им помогнат да се изградят като по-добри професионалисти.
Появиха се коментари от ваши конкуренти относно сделката за придобиване на “Булсатком”. Как ще коментирате?
- На първо място, бих искал категорично да заявя, че всички стъпки по сделката са извършени съгласно изискванията на действащото българско и европейско законодателство. И съм убеден, че проверката на българските институции ще потвърди законността на сделката.
Дори студент първи курс знае, че финансирането на бизнес придобиване с дълг е стандартна бизнес практика, прилагана в хиляди сделки по света. Учудват ме абсолютно безпочвените твърдения на някои наши конкуренти, че взимането на дълг за покупката на “Булсатком” нарушава законодателството.
Дори продажбата на част от инфраструктурата?
- Да, точно така. Продажбата на част от инфраструктурата за рефинансиране на дълг е напълно нормална практика в световен мащаб, която е възприета от големи имена в телекомуникационния бранш. Ако погледнете, и в миналото, но и сега това се прави от най-различни индустрии и бизнеси – от ритейл, през различни производства, до телекомуникационния сектор. Какво конкретно имам предвид - повечето европейски телекоми вече са продали пасивната част от мобилната си мрежа, включително имена като Deutsche Telekom и Vodafone. И всички те са използвали приходите от продажбата за погасяване на задължения. Затова за мен е напълно разбираемо, че “Булсатком” и новият инвеститор с цел да я стабилизират са решили да продадат част от инфраструктурата, като залагат на тези широко използвани практики в световен мащаб. В момента Telecom Italia предприе абсолютно същия ход - продава своята фиксирана (оптична) мрежа. Мисля, че можете да се досетите за какво ще използват приходите от продажбите.
За какво се използват приходите от подобни продажби?
- Естествено, за погасяване на задълженията. Мнението ми е, а и световната практика доказва, че оптимизацията на активите с цел изплащане на заеми не само не е закононарушение, а е съвсем нормална бизнес практика. Защо това може да се случи и да е напълно нормално за тези компании в страни като Италия, Германия и Великобритания, и в същото време да се внушава, че е нещо нередно, когато се случва в България. Затова не разбирам защо има подобни странни реакции от страна на някои от конкурентите ни. А още по-озадачаващо за мен е, че обвиненията за незаконни действия идват от представители на компании, които, доколкото знам, сами са въвлечени в такива. И това се случва не къде да е, а в съседна Сърбия.
Обяснете за какви точно действия на ваши конкуренти в Сърбия става дума?
- PPF Group, собственик на Yettel и bTV в България, притежава и Yettel в Сърбия. Според публична информация Yettel и Telekom Srbija са сключили договор за ползване на инфраструктурата на държавния телеком, което има за реална цел неутрализиране на най-големия им конкурент, кабелният оператор SBB.
Публикации в медиите в Сърбия твърдят, че съществуват реални доказателства за недопустими съгласувани действия, които да доведат до унищожаването на конкурент и отстраняването му от пазара. Смятате ли, че това е нормално бизнес поведение на компания, която твърди, че оперира според европейските стандарти? Според изнесеното в пресата са налице множество ходове от страна на Yettel в Сърбия, които нямат нищо общо с нормалните бизнес практики и са със съмнителна законосъобразност. Компетентните власти и европейските институции са запознати с това. В този смисъл се питам дали тези безпочвени обвинения не са подхвърлени с друга цел – да увредят нашия имидж.
Петър Ризов пое управлението на “Булсатком” ЕООД през декември 2022г. “Булсатком” eдин oт нaй-гoлeмитe и пepcпeктивни дocтaвчици нa плaтeнa caтeлитнa и интepaктивнa тeлeвизия.
Петър Ризов има повече от 20 години опит в управлението на български и международни компании в сферата на бързооборотните стоки, телекомуникации и финанси. Завършил е право в Софийския университет “Св. Климент Охридски” и ЕMBA в Американския университет в България.
„Една от най-важните цели на екипа ни е да подкрепяме българското образование - помагаме за обучението на млади учители. Ние сме първата телекомуникационна компания, която лансира в платформата Viber услуга, чрез която потребителите получават персонализирана информация, могат да активират и заплащат услуги“, посочи Ризов.
„С b.boxapp клиентите имат достъп до над 240 тв канала, още бърз достъп до топ 100 най-гледани филми и предавания, подредени по жанрове, 7-дневен архив. Получават и достъп до над 40 канала, разпространявани само и единствено при нас“, допълни той.
„Озадачава ме реакцията на наши конкуренти, които безпочвено ни обвиняват в незаконни действия, когато те самите са въвлечени в такива в съседна Сърбия“, каза още Петър Ризов.
Вижте цялото интервю:
Г-н Ризов, поехте управлението на “Булсатком” преди два месеца, какви са първите впечатления и в какво състояние заварихте компанията?
- Да, преди малко повече от два месеца поех тази позиция, благодарен съм за тази възможност и съм силно мотивиран. През последните години компанията е преминала през доста трудни и предизвикателни моменти, но вярвам, че с правилна стратегия, фокусиране на усилията върху приоритетните области, силно управление на оперативно ниво и разбира се, с много добра екипна работа ще успея да финализирам процесите по стабилизирането ѝ.
“Булсатком” притежава много силен бранд, изграждан в продължение на години, добре позициониран в цялата страна и завоювал завидни позиции пред своите клиенти. Несъмнено това е основна предпоставка за успеха на една компания – “Булсатком” е оформила своя образ и се е отличила като смел, дързък и иновативен бранд и именно това е в основата на продължаващия успех на компанията през всички тези години. Към настоящия момент ние държим лидерското място на един силно конкурентен и в същото време фрагментиран пазар, с над 240 доставчици на телевизионни услуги. В това аз виждам изключителни възможности за развитие.
Казахте, че фокусирате усилията си върху приоритетни области? Кои за вас са тези области?
- На първо място, това е продължаването на процеса по оздравяване и стабилизиране на компанията.
Друг ключов приоритет е продуктовото портфолио и неговото непрекъснато развитие, за да предложим възможно най-добро качество на нашите клиенти. В същото време запазваме много силен фокус и върху подобряване на обслужването на клиентите. Продължаваме да инвестираме в развитие на иновативната услуга b.box, която пуснахме през пролетта на миналата година. Както и в мобилната ѝ версия – b.boxapp, която предложихме няколко месеца по-късно. С нея нашите клиенти получават достъп до над 240 телевизионни канала, от които над 130 с HD качество и 8 в 4К качество. Разполагат още с бърз достъп до топ 100 най-гледани филми и предавания, подредени по жанрове, 7-дневен архив и детайлна информация за предаванията, актьори, сценарий и други. В допълнение получават и достъп до над 40 канала, разпространявани само и единствено за клиентите на “Булсатком”. Не мога да не отбележа и едно от най-важните предимства - клиентите на “Булсатком” могат да гледат всичките си любими канали чрез b.boxapp в чужбина. Резултатите към този момент показват, че тя се приема много добре и от настоящите ни абонати, и от новите клиенти, които привлякохме благодарение на нея.
Другата високоприоритетна област е съдържанието. Продължаваме да инвестираме в нови канали и в предлагането на разнообразни продукции, за да отговорим на различната палитра от вкусове и интереси на нашите клиенти. Само преди няколко месеца обновихме портфолиото си от канали и като първа стъпка заменихме филмовите канали с новите cine-box, action-box и comedy-box като част от текущите абонаменти и пакети за развлекателно филмово съдържание. Сine-box e за почитателите на драма, романтика, биографии и филми, направени по истински истории. Аction-box е - новият филмов канал, профилиран за любителите на екшъни, трилъри и криминални продукции, а сomedy-box е - насочен към цялото семейство, защото предлага забавни комедии, семейни филми и анимация. Пуснахме още BBC Earth, който предлага интригуващи предавания и поредици, “Евроспорт” в 4К със суперкачествено спортно съдържание, както и канала, определян като дома на качествените турски сериали – dizi.
Преди броени дни добавихме нова функция за по-лесна и бърза комуникация със своите клиенти, а именно специално разработения чатбот в платформата Viber - b.bot от “Булсатком”. С него потребителите получават навременна и персонализирана информация, могат да виждат текущите си договори и услуги, да надграждат плановете си или да активират и заплащат услуги. “Булсатком” е първата телекомуникационна компания в България, която лансира такава функция в платформата Viber. Вярваме, че дигиталните технологии са неизменна част от потребителското изживяване на клиентите, и правим крачка в тази посока с новия чатбот, разработен специално за нас.
Съвсем скоро предстои да стартираме онлайн магазин и програма за лоялните ни клиенти.
Ако трябва да обобщя, не спираме да инвестираме в нови услуги, повече и по-качествено съдържание чрез добавянето на нови канали и продукции. Всички тези инвестиции и усилия са насочени към това да осигурим едно вълнуващо и качествено изживяване за нашите клиенти.
Друга важна цел пред нашия екип е подкрепата за българското образование. Отделяме част от приходите от продажби на допълнителния ни тв пакет “Глобус” за “Заедно в час”, които от няколко години работят целенасочено за подготовката на млади учители за държавни училища в цялата страна. Стремежът на организацията е тези млади хора да внесат и споделят с учениците новите знания и умения, които ще им помогнат да се изградят като по-добри професионалисти.
Появиха се коментари от ваши конкуренти относно сделката за придобиване на “Булсатком”. Как ще коментирате?
- На първо място, бих искал категорично да заявя, че всички стъпки по сделката са извършени съгласно изискванията на действащото българско и европейско законодателство. И съм убеден, че проверката на българските институции ще потвърди законността на сделката.
Дори студент първи курс знае, че финансирането на бизнес придобиване с дълг е стандартна бизнес практика, прилагана в хиляди сделки по света. Учудват ме абсолютно безпочвените твърдения на някои наши конкуренти, че взимането на дълг за покупката на “Булсатком” нарушава законодателството.
Дори продажбата на част от инфраструктурата?
- Да, точно така. Продажбата на част от инфраструктурата за рефинансиране на дълг е напълно нормална практика в световен мащаб, която е възприета от големи имена в телекомуникационния бранш. Ако погледнете, и в миналото, но и сега това се прави от най-различни индустрии и бизнеси – от ритейл, през различни производства, до телекомуникационния сектор. Какво конкретно имам предвид - повечето европейски телекоми вече са продали пасивната част от мобилната си мрежа, включително имена като Deutsche Telekom и Vodafone. И всички те са използвали приходите от продажбата за погасяване на задължения. Затова за мен е напълно разбираемо, че “Булсатком” и новият инвеститор с цел да я стабилизират са решили да продадат част от инфраструктурата, като залагат на тези широко използвани практики в световен мащаб. В момента Telecom Italia предприе абсолютно същия ход - продава своята фиксирана (оптична) мрежа. Мисля, че можете да се досетите за какво ще използват приходите от продажбите.
За какво се използват приходите от подобни продажби?
- Естествено, за погасяване на задълженията. Мнението ми е, а и световната практика доказва, че оптимизацията на активите с цел изплащане на заеми не само не е закононарушение, а е съвсем нормална бизнес практика. Защо това може да се случи и да е напълно нормално за тези компании в страни като Италия, Германия и Великобритания, и в същото време да се внушава, че е нещо нередно, когато се случва в България. Затова не разбирам защо има подобни странни реакции от страна на някои от конкурентите ни. А още по-озадачаващо за мен е, че обвиненията за незаконни действия идват от представители на компании, които, доколкото знам, сами са въвлечени в такива. И това се случва не къде да е, а в съседна Сърбия.
Обяснете за какви точно действия на ваши конкуренти в Сърбия става дума?
- PPF Group, собственик на Yettel и bTV в България, притежава и Yettel в Сърбия. Според публична информация Yettel и Telekom Srbija са сключили договор за ползване на инфраструктурата на държавния телеком, което има за реална цел неутрализиране на най-големия им конкурент, кабелният оператор SBB.
Публикации в медиите в Сърбия твърдят, че съществуват реални доказателства за недопустими съгласувани действия, които да доведат до унищожаването на конкурент и отстраняването му от пазара. Смятате ли, че това е нормално бизнес поведение на компания, която твърди, че оперира според европейските стандарти? Според изнесеното в пресата са налице множество ходове от страна на Yettel в Сърбия, които нямат нищо общо с нормалните бизнес практики и са със съмнителна законосъобразност. Компетентните власти и европейските институции са запознати с това. В този смисъл се питам дали тези безпочвени обвинения не са подхвърлени с друга цел – да увредят нашия имидж.
Петър Ризов пое управлението на “Булсатком” ЕООД през декември 2022г. “Булсатком” eдин oт нaй-гoлeмитe и пepcпeктивни дocтaвчици нa плaтeнa caтeлитнa и интepaктивнa тeлeвизия.
Петър Ризов има повече от 20 години опит в управлението на български и международни компании в сферата на бързооборотните стоки, телекомуникации и финанси. Завършил е право в Софийския университет “Св. Климент Охридски” и ЕMBA в Американския университет в България.