Намаляват нарушенията в търговските обекти
Намаляват нарушенията в търговските обекти / netinfo

Увеличават се сигналите и оплакванията на потребителите за нарушения в търговски обекти. Ако за един месец през миналата година сме имали 50 жалби на потребители, то сега те са 120. Това съобщи в предаването „Портфейл” на Дарик Емилия Еучинова – главен директор дирекция контрол на пазара в комисията по търговия и защита на потребителите. Според нея обаче нарушенията в търговските обекти като цяло са намалели. От началото на годината до сега в района на София има 127 проверки, касаещи съобщенията за намаленията на цените на стоките по магазините, като комисията е регистрирала 29 нарушения. През миналата година подобен по вид нарушения са били над 50, обясни още Еучинова и допълни:

В общи линии търговците вече знаят изискванията за обявяването на съобщенията за намаленията и наистина в сравнение с минали години нарушенията са по-малко. Имам предвид, че преди този закон, който действа от 10 юни, също имаше закон за защита на потребителите, който също имаше раздел за съобщенията за намаленията и наистина като процент нарушенията са много малко вече.

Забелязва се активност от страна на потребителите що се касае за рекламации и гаранционна отговорност, що се касае и за сигнали за нарушения в конкретни търговски обекти. Не във всички случаи те са прави, но наистина процентът на активност на потребителите, бих казала, че е много по-голям в сравнение с минали периоди.