Преносимостта на мобилните номера не може да стартира само от двама от операторите в България. За да стане това, и трите компании трябва да подпишат споразумение. Това обясни в предаването „Портфейл” на Дарик Стефан Колев, технически директор на „Глобул”.
Дружеството вече е взело всички мерки и е създало пълната организация за стартирането на услугата в началото на януари следващата година. Трите мобилни компании обсъждат варианта преносимостта да става след попълване на формуляр при новия оператор, обясни Колев и посочи начините, по които ще се съобщава смяната на мобилния оператор.
Чрез съобщение: Внимавайте, когато звъните на този телефон, защото когато звъните на този телефон, защото ако се възползвате от евтината тарифа, примерно в мрежата на „Глобул”, „М-тел” или „Вивател”, когато звъните към този номер това вече не е фактор. Това е съобщението. Тоест съобщението не е, че абонатът се е преместил, а че когато абонатът се търси, тарифите ще бъдат други.
По този въпрос принципно има две положения. Например известяването да бъде задължение на оператора, в чиято мрежа е бил търсеният абонат.
Ако от нашата мрежа някой се е преместил и се звъни на него, но нашият оператор го уведомява, че този абонат не е наш: било то като се изпраща съобщение, че обаждането се пренасочва извън мрежата на „Глобул”, или пък чрез сигнал – кратко позвъняване или нещо друго.
Има страни, в които не е направено такова нещо, но човек може всеки път да изпрати SMS или да набере оператор, който да му каже в коя мрежа е търсеният абонат.