/ Gulliver/Getty Images
Facebook обяви, че ще инвестира 300 млн. долара в свързани с журналистиката проекти през следващите три години, предаде АФП. Една от целите на компанията е да стимулира местните медии, които страдат от цифровата революция.
 
"Ще продължим борбата срещу фалшивите новини, дезинформацията и нискокачествената информация, но освен това имаме възможността и отговорността да помагаме на местните медии да се разрастват и да успяват", написа Кембъл Браун, вицепрезидент на Facebook за сътрудничество с медиите.
 

Facebook стартира в началото на януари 2017 г. своя проект за журналистиката, чиято основна цел е да засили връзките на компанията с медийната индустрия. Тогава ставаше дума най-вече за предложения на Facebook към медиите как да увеличат доходите си от своето присъствие в социалната мрежа и как да бъдат разработени механизми на сътрудничество между Facebook и медиите.
 
Инвестираната сума по тази инициатива не беше съобщена. Facebook (който разполага с 2,2 млрд. активни потребители) реши да отиде още по-далеч и да вземе участие в още много медийни проекти, част от които тепърва ще бъдат разработвани.
 
Освен това компанията ще създаде съвместно с центъра "Пулицър" специален фонд от 5 млн. долара, който ще бъде предназначен да подкрепя финансово журналистически проекти на местни медии.
БТА