DarikFinance.bg оглави Топ 6 на бизнес сайтовете в България
DarikFinance.bg оглави Топ 6 на бизнес сайтовете в България / netinfo

DarikFinance.bg оглави класация Топ 6 на бизнес сайтовете в България. Селекцията е направена от Хавиер Сарацина, графичен директор на The Boston Globe и е публикувана в брой №74 на вестник Пари.

Сарацина обяснява избора си за фаворита в класацията по следния начин: Този сайт е доста добре организиран. Навигацията е много лесна, а съдържанието му е подредено по много динамичен начин. Цветовете също са много елегантни.

Най-младият финансов сайт DarikFinance.bg е предпочетен за първото място пред уебизданието на вестник Пари - ipo.bg , който е класиран на втора позиция. На трето място е profit.bg, следван от investor.bg и dnevnik.bg. На последното шесто място в класацията е money.bg.

Графичният директор на The Boston Globe е в България, за да проведе семинар с дизайнерите от вестник Пари и други печатни издания от Бониер Бизнес Парк.

В интервю за вестник Пари Хавиер Сарацина споделя, че печатните медии в Европа са по-радикални в промените във външния си вид. Смятам, че преди дизайнът беше ориентиран към естетиката, сега е ориентиран предимно към информацията, казва специалистът.

Според мен еволюцията на интернет е значителна. Превръщаме се в създатели на информация, която вече можем да разпространяваме по повече от един начин. Това неизбежно води до значителни промени в дизайна на вестниците. Те стават все по-динамични, а сайтовете - все по-информативни.

На въпрос каква е разликата между един вестник и един новинарски сайт, Сарацина отговаря: Двете медии са доста различни. При сайтовете най-важна е интерактивността. Всеки може да вземе участие в самата новина.

Директорът от The Boston Globe не вижда разлика в пазара на уебмедиите в Източна Европа и този в САЩ и Западна Европа. Мрежата е новост както за Източна, така и за Западна Европа и САЩ. Харесва ми динамиката на източноевропейските сайтове. Все пак компаниите от региона не инвестират толкова много в страниците си в мрежата. Това обаче много скоро ще се промени, защото самият регион е много динамичен. В западния свят вече се вкарват значителни инвестиции в интернет. Това дърпа пазарите им малко повече, отколкото тук. Тази тенденция ще се пренесе и в региона ви, но засега хартиеното тяло си остава водещо в Източна Европа.