$ 270 млн. са вложени в програмата „Развитие на бизнеса”
$ 270 млн. са вложени в програмата „Развитие на бизнеса” / снимка: Sofia Photo Agency

270 милиона долара са вложени в последния проект на американската агенция за международно развитие в България, чиято мисия приключи. Това съобщи Майкъл Фриц, ръководител на мисията на агенцията у нас. Програмата „Развитие на бизнеса” работи от 3 години, финансирана е от агенцията и се изпълнява от Алианс „Доброволци за икономически растеж”.

Последният резултат от програмата „Развитие на бизнеса” е създаването на марката „Автентична България”, която ще се дава като сертификат на туристически обекти от оценителите на агенцията. Това каза ръководителят на проекта Александър Бабиков. Според него инициативата е насочена към малките и извънградски хотели, за да получат те допълнителна категоризация и по-добри клиенти.

Бабиков подчерта, че трябва да се върви в посока промотиране на културните и историческите ценности на страната ни като бранд, за да избяга туризмът ни от определението „масов и евтин”.

Инвестицията в Автентична България е 4 млн. лв. До мемента са сертифицирани общо 90 хотела на първи кръг от оценяването и днес предстои да се връчат 14 сертификата на обектите, които са минали втори кръг, допълни Бабиков.

След приключването на проектите на Американската агенция за международно развитие наследство остава асоциацията „Автентична България”, която поема дейностите и развитието на програмата.