Продажбите на автомобили в Европа са намалели за шести пореден месец през септември, тъй като търсенето е спаднало след края на програмите за отпускане на премии при предаване на старите коли за скрап и закупуване на нови и понеже
неравномерното икономическо възстановяване отслабва доверието, съобщи Асоциацията на европейските автомобилостроителни компании (ACEA), цитирана от Ройтерс, цитирана от БТА.
Автомобилостроителите в Европа се подготвят за неблагоприятна ситуация, след като схемите за премии при предаване на стари коли за скрап при покупка на нови, въведени от много страни за насърчаване на търсенето при финансовата криза изтичат и се очаква орязване на обществените разходи, за да се намалят бюджетните дефицити.
Всички големи пазари са се свили, отбелязва Асоциацията на европейските автомобилостроителни компании. Франция отчита спад на продажбите на коли с 8,2 процента, а в Италия намаляването е 18,9 процента спрямо същия период на миналата година. Най-големият европейски пазар за автомобили - германският - отчете спад от 17, 8 на сто.
Към края на годината се очаква германският пазар да се върне към растеж, след като последният тласък от края на правителствената програма за премии при предаване на стари коли за скрап при покупка би трябвало да си е проправил път през системата, посочи Асоциацията на германските автомобилостроители (VDA) в началото на октомври.
Регистрациите на коли са намалели с 9,6 процента през септември в ЕС, като са регистрирани общо 1 227 645 автомобила, посочи Асоциацията на европейските автомобилостроителни компании.
За първите девет месеца на годината продажбите на нови коли са намалели с 4,3 процента в ЕС.
Най-големият европейски автомобилен производител Фолксваген (Volkswagen) отчете намаление на продажбите с 5 процента на годишна основа през септември, а Пежо Ситроен (PSA Peugeot Citroеn) отбеляза спад от 7,3 на сто. Продажбите на Форд (Ford) са се свили с 20,1 процента, а на Тойота (Toyota) - с 21,3 процента.
Германският автомобилостроителен концерн Даймлер (Daimler AG) отчете увеличение на продажбите с 6,5 процента, а Мицубиши (Mitsubishi Co) - с 38,4 процента.