Общинският щаб за защита на населението при бедствия направи днес свое разширено заседание, в което взеха участие и кметовете от селата в община Враца. Обсъден бе планът за действие при обилни снеговалежи, снегонавявания и обледявания. По време на срещата кметът инж. Николай Иванов представи основните проблеми, които биха възникнали при евентуална кризисна обстановка през зимата. Най-важна е комуникацията между кметовете от малките населени места и общинския щаб по бедствията.
Припомнено бе, че при бедствена ситуация щабът и кметовете по места трябва да се съберат до 15-тата минута в делничен ден или до 45-тата в почивен ден или в извънработно време. При обилен снеговалеж на всеки три часа от селата в Община Враца трябва да постъпва информация за ситуацията в населеното място. До петък кметовете трябва да направят доклад дали са подписали договори за снегопочистване в населените места или не.
Всеки кмет ще трябва да направи списък на самотноживеещите хора, които при природни катаклизми, ще се нуждаят от особена помощ и грижа. По места трябва предварително да бъдат организирани доброволчески групи, на които да може да се разчита. Обсъден бе и вариантът към Община Враца да се създаде аварийно-спасителна група, която при необходимост да е в помощ не само в града, но и по селата.
Един от най-тежките проблеми в кризисна ситуация е настаняването на бедстващи хора в помещения извън домовете им. От разговорите стана ясно, че подходящи места, които първоначално ще могат да се ползват за подслон са детските градини. Предстои да бъде направен преглед на автопарка на Община Враца и проходимостта на автомобилите. Ще се подготви актуална справка и за техниката във фирмите във Враца, на която може да се разчита при бедствено положение. Всеки кмет ще провери и дали работи оповестителната система за бедствия.