Днес в община Велико Търново се проведе среща на Националното бюро за правна помощ с представители на съдилища и прокуратури от Великотърновски апелативен район, представители на МВР и адвокатски колегии. На срещата, чиято цел беше представяне на напредъка в областта на дигитализирането на правната помощ за граждани и улесняването на достъпа до правна помощ присъства и кмета на Община Велико Търново инж. Даниел Панов. Председателят на Националното бюро за правна помощ Елена Чернева благодари на кмета Даниел Панов не само за организацията на форума, но и за ангажираността му с усилията за подобряване и разширяване на достъпа за граждани до правна помощ. Тя припомни, че преди 2 години именно Велико Търново е била пилотна община в усилията за създаването на електронен регистър, който улеснява и разширява възможността за правна помощ за гражданите и пести време и подпомага работата на институциите.
„На 25 януари тази година бяха приети изменения и допълнения на Закона за правната помощ. Те влязоха в сила на 7 февруари. Основните промени са в три направления. Първото направление е, че се разшири значително кръгът на лицата с особен социален статус, които не са социално подпомагани, не отговарят на изискванията и на условията на чл. 21, т. 1 и т. 2 от Закона за правната помощ, но могат да получават правна помощ под формата на правна консултация като критерии е размерът на техния месечен доход. В тази връзки всички можем да преценим, че броят на лицата става значителен. Втората промяна е, че се създават нови форми за предоставяне на първична правна помощ. Това са изнесените регионални центрове за консултиране към Адвокатските колегии, като в закона е казано, че всяка Адвокатска колегия може да създаде такъв център, както и регламентирането на национален телефон за правна помощ. Целта на тези две нови форми е да може максимално правната помощ да бъде доближена до гражданите. Третата основна промяна е създаването на Единна информационна система за електронен обмен и отчитане на правна помощ в страната“, обясни Елена Чернева. Тя благодари на колегите си от Велико Търново, че преди 2 години с ентусиазъм са приели предложението в града да се работи по пилотен проект за електронен обмен между Адвокатската колегия и Националното бюро за правна помощ.
При откриването на срещата председателят на Великотърновска адвокатска колегия адвокат Веселка Коева приветства всички участници и изрази задоволство от активното участие и заинтересованост към темата. Тя припомни, че в края на месец януари, тази година са влезли в сила изменения в Закона за правната помощ, които улесняват достъп на гражданите до тях и изграждат Национална база данни, която улеснява кореспонденцията между институциите и пести време.
Инж. Даниел Панов се обърна към участниците във форума и заяви, че е радостен от факта, че за пореден път пилотен проект, който започва във Велико Търново, става успешен модел за подобряване на услуга за гражданите в национален мащаб, подобрява институционалното взаимодействие и повишава ефективността в работата на институциите.
„Като председател на УС на НСОРБ поемам ангажимент заедно с колегите, кметове на общини да презентираме дигитализирането на процеса за улесняване на достъпа до правна помощ за гражданите във всички общини в страната. Ще настоявам УС на НСОРБ да подпомогне създаването на Информационни центрове за прана помощ за да бъдем още по-адекватни и успешни в усилията да предоставяме навременни и качествени услуги на гражданите. Искам да изкажа своята благодарност към Великотърновска адвокатска колегия за тяхната сърцата и ентусиазирана работа за да бъдем още по-полезни на всички граждани имащи необходимост от правна помощ“, каза в приветствието си към участниците във форума инж. Даниел Панов.
Председателят на Апелативен съд-Велико Търново Янко Янев също взе думата и заяви, че е много е важно да се развива правната помощ. Той обясни, че съдилищата в района на Велико Търново повече от 2 години работят с новия продукт за осъществяване на правна помощ, който дава облекчение както на администрацията, така и на магистратите и гражданите, които ползват правна помощ.
„Всички знаете колко е важно в областта на правосъдието да се развива правната помощ. С последните изменения в Закона за правната помощ, се приеха едни нововъведения, като очакванията на обществото са те да заработят бързо. Затова за мен ще е интересно да видя новия програмен продукт и какви нови стъпки и моменти обхваща дигитализацията на правната помощ. Надявам се така както заработи предишния софтуерен продукт, така да продължи да действа и новото начало, което поставя Националното бюро за правна помощ“, така председателят на Апелативен съд-Велико Търново коментира дигитализирането на правната помощ за граждани и улесняването на достъпа до правна помощ.
„На 25 януари тази година бяха приети изменения и допълнения на Закона за правната помощ. Те влязоха в сила на 7 февруари. Основните промени са в три направления. Първото направление е, че се разшири значително кръгът на лицата с особен социален статус, които не са социално подпомагани, не отговарят на изискванията и на условията на чл. 21, т. 1 и т. 2 от Закона за правната помощ, но могат да получават правна помощ под формата на правна консултация като критерии е размерът на техния месечен доход. В тази връзки всички можем да преценим, че броят на лицата става значителен. Втората промяна е, че се създават нови форми за предоставяне на първична правна помощ. Това са изнесените регионални центрове за консултиране към Адвокатските колегии, като в закона е казано, че всяка Адвокатска колегия може да създаде такъв център, както и регламентирането на национален телефон за правна помощ. Целта на тези две нови форми е да може максимално правната помощ да бъде доближена до гражданите. Третата основна промяна е създаването на Единна информационна система за електронен обмен и отчитане на правна помощ в страната“, обясни Елена Чернева. Тя благодари на колегите си от Велико Търново, че преди 2 години с ентусиазъм са приели предложението в града да се работи по пилотен проект за електронен обмен между Адвокатската колегия и Националното бюро за правна помощ.
При откриването на срещата председателят на Великотърновска адвокатска колегия адвокат Веселка Коева приветства всички участници и изрази задоволство от активното участие и заинтересованост към темата. Тя припомни, че в края на месец януари, тази година са влезли в сила изменения в Закона за правната помощ, които улесняват достъп на гражданите до тях и изграждат Национална база данни, която улеснява кореспонденцията между институциите и пести време.
Инж. Даниел Панов се обърна към участниците във форума и заяви, че е радостен от факта, че за пореден път пилотен проект, който започва във Велико Търново, става успешен модел за подобряване на услуга за гражданите в национален мащаб, подобрява институционалното взаимодействие и повишава ефективността в работата на институциите.
„Като председател на УС на НСОРБ поемам ангажимент заедно с колегите, кметове на общини да презентираме дигитализирането на процеса за улесняване на достъпа до правна помощ за гражданите във всички общини в страната. Ще настоявам УС на НСОРБ да подпомогне създаването на Информационни центрове за прана помощ за да бъдем още по-адекватни и успешни в усилията да предоставяме навременни и качествени услуги на гражданите. Искам да изкажа своята благодарност към Великотърновска адвокатска колегия за тяхната сърцата и ентусиазирана работа за да бъдем още по-полезни на всички граждани имащи необходимост от правна помощ“, каза в приветствието си към участниците във форума инж. Даниел Панов.
Председателят на Апелативен съд-Велико Търново Янко Янев също взе думата и заяви, че е много е важно да се развива правната помощ. Той обясни, че съдилищата в района на Велико Търново повече от 2 години работят с новия продукт за осъществяване на правна помощ, който дава облекчение както на администрацията, така и на магистратите и гражданите, които ползват правна помощ.
„Всички знаете колко е важно в областта на правосъдието да се развива правната помощ. С последните изменения в Закона за правната помощ, се приеха едни нововъведения, като очакванията на обществото са те да заработят бързо. Затова за мен ще е интересно да видя новия програмен продукт и какви нови стъпки и моменти обхваща дигитализацията на правната помощ. Надявам се така както заработи предишния софтуерен продукт, така да продължи да действа и новото начало, което поставя Националното бюро за правна помощ“, така председателят на Апелативен съд-Велико Търново коментира дигитализирането на правната помощ за граждани и улесняването на достъпа до правна помощ.