Във Велико Търново демонтират елементи и съоръжения от бракуваната тролейбусна мрежа. От края на миналата седмица към днешна дата са премахнати близо 80 конзоли, стрелки и обтегателни въжета. Дейността е възложена от Общината и се извършва по график и след предварително обезопасяване на участъците, в които се работи и регулиране на движението от страна на сектор „Пътна полиция”.
Демонтирани са всички конзоли по улица „Оборище”, както и отделни елементи в района на Съдебната палата. Общият брой на съоръженията, които държаха контактната мрежа, е 455. Стрелките са 17 на брой. През 1997 година ползването и стопанисването на цялата тролейбусна инфраструктура е отдадено на частна фирма, която става собственик на тролеите. През 2010 година Община Велико Търново си връща стопанисването. Комисия установява и заверява с протокол, че от три токоизправителни станции годна за работа е била само първата, а от ТИС 2 е извършена кражба.
Завареното от Общината лошо състояние на амортизираната тролейбусна инфраструктура и кражбите правят възстановяването й неоправдано висок разход, предвид развитието на технологиите и навлизането на електрически автобуси, за чието движение не е нужна контактна мрежа. Затова през 2014 година е взето решение за бракуването на мрежата. При проведени няколко търга лева със стартова цена от 723 000 лева не се явиха кандидати. С последващо решение Общинският съвет разрешава демонтажа на мрежата. Свалените елементи от надземната инфраструктура са оценени приблизително на 280 000 лева и са продадени след публичен търг.
Екологичният транспорт във Велико Търново ще бъде възстановен с проект за интегриран градски транспорт по оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020. Една от мерките е внедряването на електрически автобуси. Бяха направени тестове на електробуси с два типа задвижващи системи, които Тестовете се справят добре при нашите условия. Финансирането за реализацията на проекта е гарантирано.
Демонтирани са всички конзоли по улица „Оборище”, както и отделни елементи в района на Съдебната палата. Общият брой на съоръженията, които държаха контактната мрежа, е 455. Стрелките са 17 на брой. През 1997 година ползването и стопанисването на цялата тролейбусна инфраструктура е отдадено на частна фирма, която става собственик на тролеите. През 2010 година Община Велико Търново си връща стопанисването. Комисия установява и заверява с протокол, че от три токоизправителни станции годна за работа е била само първата, а от ТИС 2 е извършена кражба.
Завареното от Общината лошо състояние на амортизираната тролейбусна инфраструктура и кражбите правят възстановяването й неоправдано висок разход, предвид развитието на технологиите и навлизането на електрически автобуси, за чието движение не е нужна контактна мрежа. Затова през 2014 година е взето решение за бракуването на мрежата. При проведени няколко търга лева със стартова цена от 723 000 лева не се явиха кандидати. С последващо решение Общинският съвет разрешава демонтажа на мрежата. Свалените елементи от надземната инфраструктура са оценени приблизително на 280 000 лева и са продадени след публичен търг.
Екологичният транспорт във Велико Търново ще бъде възстановен с проект за интегриран градски транспорт по оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020. Една от мерките е внедряването на електрически автобуси. Бяха направени тестове на електробуси с два типа задвижващи системи, които Тестовете се справят добре при нашите условия. Финансирането за реализацията на проекта е гарантирано.