Кметът на Велико Търново Даниел Панов настоява пред Агенция „Пътна инфраструктура” за осигуряване на средства за спешни ремонти на три важни инфраструктурни обекта. Отправеното искане касае улица „Опълченска” и продължението й до изхода на града в посока Русе, тунелите на главния път Русе – В. Търново – Свиленград, трасето от разклона за квартал „Асенов” в Старата столица до с. Арбанаси, заедно с укрепване на свличанията на земни маси от източния склон на хълма Трапезица.
Трите инфраструктурни обекта, включително улица „Опълченска”, са част от републиканската пътна мрежа, а състоянието им налага строителни дейности и рехабилитация. В доводите си Даниел Панов посочва, че тези пътища осигуряват достъпа до Велико Търново от север и североизток и имат много важно значение за развитието на икономиката, транспорта, туризма. Те поемат основна част от туристическия поток към града, старата част с крепостите Царевец и Трапезица, музейните обекти и забележителности. Подчертана е постоянната тенденция на ръст на посетителите - български и чуждестранни, както и постоянно нарастващият интензитет на трафика. „Подобряването на експлоатационното състояние на трите отсечки ще оптимизира транспортния достъп до историческата част на Велико Търново, който е много важен за нормалното придвижване на жителите и гостите на града и за пътната безопасност”, категоричен е Даниел Панов.
Улица „Опълченска” и продължението й в посока Русе са част от републиканския път ІІІ-514 ”Горна Оряховица - Велико Търново - /път І-5/”. За последно нова асфалтова настилка е положена преди повече от три десетилетия. Многократно Община В. Търново за своя сметка изкърпва части от платното. В участъка извън урбанизираната територия на града има две свлачищни деформации.
Вторият инфраструктурен обект е участъкът от републикански път ІІІ-514 „Г.Оряховица-В.Търново” между разклона за с. Арбанаси и кв. „Асенов”. Периодично и изненадващо върху настилката се свличат земна маса, дървета и скални отломки. За укрепване на ската на хълма Трапезица Областното пътно управление е възлагало обрушване и почистване на потенциално опасни скални късове, движещи се земни маси и дървесна растителност. Резултатите обаче са временни и неефективни.
От 1974 г., когато двата тунела на главен път Русе – В. Търново – Свиленград са въведени в редовна експлоатация, до днес не им е извършван основен ремонт. Облицовката вече е напукана, а на места напълно липсва. Налице са постоянни течове на вода по сводовете и стените. Осветлението и електрическите табла са демонтирани. В искането е подчертана наложителността на неотложни ремонтно-възстановителни дейности, касаещи и двата тунела.
Необходимите ремонти, заедно с нужната реконструкция на натоварената улица „Магистрална” с Дъговия мост, част от главен път I-4 София – Варна и доизграждането на обходния път между В. Търново до Дебелец, са въпроси, които кметът Даниел Панов и екипът му поставят пред АПИ от 2012 година насам. Последното редовно избрано правителство осигури финансови средства за основния ремонт на ул. „Магистрална” и Дъговия мост, както и за довършването на т.нар. „Стар път” към Дебелец.
Трите инфраструктурни обекта, включително улица „Опълченска”, са част от републиканската пътна мрежа, а състоянието им налага строителни дейности и рехабилитация. В доводите си Даниел Панов посочва, че тези пътища осигуряват достъпа до Велико Търново от север и североизток и имат много важно значение за развитието на икономиката, транспорта, туризма. Те поемат основна част от туристическия поток към града, старата част с крепостите Царевец и Трапезица, музейните обекти и забележителности. Подчертана е постоянната тенденция на ръст на посетителите - български и чуждестранни, както и постоянно нарастващият интензитет на трафика. „Подобряването на експлоатационното състояние на трите отсечки ще оптимизира транспортния достъп до историческата част на Велико Търново, който е много важен за нормалното придвижване на жителите и гостите на града и за пътната безопасност”, категоричен е Даниел Панов.
Улица „Опълченска” и продължението й в посока Русе са част от републиканския път ІІІ-514 ”Горна Оряховица - Велико Търново - /път І-5/”. За последно нова асфалтова настилка е положена преди повече от три десетилетия. Многократно Община В. Търново за своя сметка изкърпва части от платното. В участъка извън урбанизираната територия на града има две свлачищни деформации.
Вторият инфраструктурен обект е участъкът от републикански път ІІІ-514 „Г.Оряховица-В.Търново” между разклона за с. Арбанаси и кв. „Асенов”. Периодично и изненадващо върху настилката се свличат земна маса, дървета и скални отломки. За укрепване на ската на хълма Трапезица Областното пътно управление е възлагало обрушване и почистване на потенциално опасни скални късове, движещи се земни маси и дървесна растителност. Резултатите обаче са временни и неефективни.
От 1974 г., когато двата тунела на главен път Русе – В. Търново – Свиленград са въведени в редовна експлоатация, до днес не им е извършван основен ремонт. Облицовката вече е напукана, а на места напълно липсва. Налице са постоянни течове на вода по сводовете и стените. Осветлението и електрическите табла са демонтирани. В искането е подчертана наложителността на неотложни ремонтно-възстановителни дейности, касаещи и двата тунела.
Необходимите ремонти, заедно с нужната реконструкция на натоварената улица „Магистрална” с Дъговия мост, част от главен път I-4 София – Варна и доизграждането на обходния път между В. Търново до Дебелец, са въпроси, които кметът Даниел Панов и екипът му поставят пред АПИ от 2012 година насам. Последното редовно избрано правителство осигури финансови средства за основния ремонт на ул. „Магистрална” и Дъговия мост, както и за довършването на т.нар. „Стар път” към Дебелец.