Около 10 – 15 жалби за некоректно отношение при пазаруване в интернет са получени в Комисията за защита на потребителите във Варна през последния месец. Това съобщи за Дарик директорът на регионалното ведомство Илиян Станоев. Той посъветва тези, които имат желание да купуват стоки онлайн, да проучат внимателно фирмите, от които ще пазаруват.
Освен данни за тях като адрес и телефон, преди да поръчаме избраното, трябва да потърсим информация и за характеристиките на стоката, цената й с включените данъци и такси, начин на плащане и разходи по доставката. Най-често жалби се подават именно заради невъзможността на клиентите да се откажат от сделката, въпреки че имат право на това. Ако решите да купите подаръци за близките си по интернет, много внимателно трябва да четете общите условия за търговия на избрания от вас сайт, предупреждава Илиян Станоев. Понякога се оказва, че цената за куриерската услуга е по-висока от тази на закупената стока, посочи той.
Преди коледните и новоговишни празници рискове крият и интернет-резервациите за пътувания, хотели и ресторанти. От Комисията за защита на потребителите съветват здължително да се провери с каква фирма точно се кореспондира. Друг важен момент е плащането на услугата именно на фирмата, с която се държи връзка. Често в интернет ни приканват да дадем пари на втора или трета фирма, което обикновено е сигнал за измама, предупреждава Станоев. След като направим резервация, добре е да получим потвърждение от хотела, или мястото, където ще празнуваме.
В Комисията за защита на потребителите в морската столица са постъпвали и жалби от варненци, които смятат, че са станали жертва на кражба на лични данни, след като са пазарували онлайн. Ако клиентите имат достатъчно доказателства за това, документите се изпращат към Комисията за защита на личните данни, която се занимава с подобни казуси.