Улесняват достъпа до административни услуги в общината
Улесняват достъпа до административни услуги в общината / Дарик Варна, архив

Община Варна е бенефициент по проект: “е-община Варна – ефективна и прозрачна общинска администрация в услуга на потребителите”. Част от така описания проект е изпълнението на Дейност 3, а именно: “Разработване и внедряване на система за моделиране на е-услуги и внедряването им в продукционна среда”. Основната цел, която се преследва с изпълнението на описаната дейност, е предоставяне по електронен път на определен брой административни услуги на гражданите и бизнеса, с което да се улесни достъпа им до общинската администрация.

Към настоящия момент е проведена процедура за възлагане на обществената поръчка и е обявено решение за избор на изпълнител, в лицето на обединение “Браво – ТПО Варна”, като до началото на октомври ще бъде подписан договорът за изпълнение на поръчката.

Основните електронни административни услуги, които първоначално ще бъдат предоставени на гражданите и бизнеса са:

1.    Издаване на удостоверение за постоянен адрес.
2.    Издаване на удостоверение за настоящ адрес.
3.    Издаване на удостоверение относно собствеността на недвижими имоти.
4.    Издаване на удостоверение за отписан /деактуван/ или възстановен общински имот.
5.    Издаване на удостоверение за степен на завършеност на строеж в община Варна и районите.
6.    Издаване на удостоверение за съгласуване за намаляване на нормативно установени разстояния до имотни граници.
7.    Приемане и обработване на декларации за облагане с годишен данък върху недвижими имоти за нопостроени или придобити по друг начин имоти на територията на общината, съгласно чл. 14 от ЗМДТ.
8.    Приемане и обработване на декларации за облагане с данък върху нежилищните имоти, придобити от фирми и предприятия, съгласно чл.17 от ЗМДТ.
9.    Приемане и обработване на декларация за облагане с данък при безвъзмездно придобиване на имущество, с изключение на недвижими имоти, ограничени вещни права върху недвижими имоти и МПС.
10.    Приемане и обработване на декларации за облаганне с годишен данък върху притежавания лек автомобил.
11.    Издаване на удостоверения за платен данък върху недвижими имоти и такса за битови отпадъци.
12.    Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения по ЗМДТ /чл.87, ал.6 от ДОПК/.

Услугите, касаещи обслужване на населението в областта на местните данъци и такси, ще бъдат внедрени и въведени в реална експлоатация до средата на октомври. Останалата част от услугите ще бъдат предоставени на населението до края на месеца.

Освен по електронен път, предоставянето на услугите ще става и чрез изнесени работни места на общинската администрация във Варна. Ще се ползва вече изградената структура от административни обекти, за предоставяне на различни по вид услуги в полза на варненци, намиращи се на:

1. Ул. „Роза” и ул. „Ян Палах”
2. Ул. „Цар Петър” и ул. „Ал.Рачински”
3. Район Аспарухово, спирката срещу ОУ „Хр.Ботев
4. Ул. „Под игото” и ул. „Капитан Райчо”
5. Район „Владислав Варненчик”, ІІІ м.р. до бл.302
6. Район „Владислав Варненчик”, ІІ м.р. „Кайсиева  градина”
7. Площад "Мусала"
8. Централен кооперативен пазар