На 28 май 1939 г., след двугодишен строеж, тържествено е открит първият железен мост с подвижна конструкция, свързващ Варна с днешния квартал „Аспарухово“.
При откриването слово произнася главният директор на Българските държавни железници инженер Б. Колчев, а освещаването извършва Варненският и Великопреславски митрополит Йосиф. Гости на събитието са министри и политически дейци, припомнят от Военноморския музей в морската столица.
Изграждането на моста се предприема, тъй като временното понтонно съоръжение над канала „море - езеро“ вече не е в състояние да поеме нарасналия трафик между двата бряга. Започнат още през май 1937 г., железният мост е проектиран за канал с ширина от 100 метра и среден отвор от 30 метра.
Подвижната част, т. нар. клапа, се повдига само за две минути и половина, когато се налага преминаването на кораб с по-голяма височина. През ноември 1938 г. мостовото съоръжение е завършено, по него е прокарана и жп линия, водеща до тогавашните петролни резервоари.
Наречен „Аспарухов“, новият мост изпълнява функциите си до 28 януари 1975 г., когато преминаващият през канала съветски кораб „Павел Постишев“ се блъсва в него и го поврежда. Мостът съществува и днес, но вече без повдигащата се средна секция, и все още осъществява връзката по суша между град Варна и островната зона.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
При откриването слово произнася главният директор на Българските държавни железници инженер Б. Колчев, а освещаването извършва Варненският и Великопреславски митрополит Йосиф. Гости на събитието са министри и политически дейци, припомнят от Военноморския музей в морската столица.
Изграждането на моста се предприема, тъй като временното понтонно съоръжение над канала „море - езеро“ вече не е в състояние да поеме нарасналия трафик между двата бряга. Започнат още през май 1937 г., железният мост е проектиран за канал с ширина от 100 метра и среден отвор от 30 метра.
Подвижната част, т. нар. клапа, се повдига само за две минути и половина, когато се налага преминаването на кораб с по-голяма височина. През ноември 1938 г. мостовото съоръжение е завършено, по него е прокарана и жп линия, водеща до тогавашните петролни резервоари.
Наречен „Аспарухов“, новият мост изпълнява функциите си до 28 януари 1975 г., когато преминаващият през канала съветски кораб „Павел Постишев“ се блъсва в него и го поврежда. Мостът съществува и днес, но вече без повдигащата се средна секция, и все още осъществява връзката по суша между град Варна и островната зона.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК