Пристанище Варна Запад ще обслужва по-големи кораби. За целта дълбочините на двата канала, които свързват морето с Варненското езеро, ще бъдат приведени към проектните им параметри. Това съобщи капитан Мирослав Петров, генерален директор на ДП "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ), цитиран от вестник "Стандарт".
Дълбочината на Канал 1 трябва да се увеличи до 12,50 м, а на Канал 2 - до 12 метра, поясни Петров. Тъй като каналите не са драгирани от десетилетие, дълбочините им в момента са под 11 метра. Същото се отнася и за акваторията на порт Варна Запад и част от корабните места, които също ще се драгират. Обществената поръчка за избор на изпълнител е обявена от ДППИ на 5 септември. Стойността на проекта е 3 млн. лв., които са заделени от приходите на ДППИ от държавни такси. Очаква се в средата на октомври офертите на кандидатите да бъдат отворени и, ако няма обжалване, драгирането да започне до края на годината.
Отделно от това самото пристанище Варна инвестира 2,6 млн. лв. собствени средства за корекция на дъното на 0-ево корабно място на порт "Запад". Това съобщи за "Стандарт" министърът на транспорта капитан Данаил Папазов. Около 20 дка от дъното ще бъдат издълбани и подравнени, което е част от подготовката за изграждане на терминал за опасни товари, поясняват от пристанището.