Когато говорим за свлачища по нашето крайбрежие не бива да пренебрегваме един важен елемент и това е морската абразия, която е една от причините за тях. Това заяви инж. Красимир Маринов – специалист по морска хидротехника.
„Класическите противосвлачищни съоръжения се делят на два типа – силови конструкции – антибиотиците на свлачището, и меки терапии, които са чайовете и аспиринът преди да се разболееш.
Обсъждат мерки за борба със свлачищата във Варна
Понякога с една канавка можеш да предотвратиш големи щети, ако я направиш навреме. Но първо трябва да ти е ясна причината – подземните води ли, морската абразия ли, или други процеси”, обясни експертът.
Изграждането на естакада не е решение за свлачището на „Трифон зарезан”, смята инж. Маринов. Според него, основният проблем там е абразията на брега.
„Свлачището се разви отдолу нагоре, на три стъпала. Първо най-долното стъпало, после средното, накрая най-горното”, добави той.
Пилотите като средство за укрепване са открити отдавна, но при нас се прилагат отскоро заради липсата на пилотни машини. Същото е и с анкерите.
Стоян Пасев: Свлачищата в областта са 36 000 декара
Това са силови конструкции, които задържат земните маси. Кладенците и хоризонталните сондажи също са свързани със специфична техника. Затова когато се проектира съоръжение, трябва да се съобразяваме с каква механизация разполагаме, посочи експертът.
Чуждият опит трябва да се усвоява, съобразявайки се със спецификата на собствените природни условия, иначе няма да има ефект, смята специалистът.
По негови думи, у нас на сравнително къса крайбрежна територия – само 400 километра, имаме всички типове бряг и съответните за всеки тип проблеми.
153 са активните свлачища във Варненско, разположени на 37 хиляди декара, припомни областният управител Стоян Пасев. За момента няма остойностяване на нито едно от тях. Затова се търсят подходящи програми, за да се направи проектиране, добави той.
„Класическите противосвлачищни съоръжения се делят на два типа – силови конструкции – антибиотиците на свлачището, и меки терапии, които са чайовете и аспиринът преди да се разболееш.
Обсъждат мерки за борба със свлачищата във Варна
Понякога с една канавка можеш да предотвратиш големи щети, ако я направиш навреме. Но първо трябва да ти е ясна причината – подземните води ли, морската абразия ли, или други процеси”, обясни експертът.
Изграждането на естакада не е решение за свлачището на „Трифон зарезан”, смята инж. Маринов. Според него, основният проблем там е абразията на брега.
„Свлачището се разви отдолу нагоре, на три стъпала. Първо най-долното стъпало, после средното, накрая най-горното”, добави той.
Пилотите като средство за укрепване са открити отдавна, но при нас се прилагат отскоро заради липсата на пилотни машини. Същото е и с анкерите.
Стоян Пасев: Свлачищата в областта са 36 000 декара
Това са силови конструкции, които задържат земните маси. Кладенците и хоризонталните сондажи също са свързани със специфична техника. Затова когато се проектира съоръжение, трябва да се съобразяваме с каква механизация разполагаме, посочи експертът.
Чуждият опит трябва да се усвоява, съобразявайки се със спецификата на собствените природни условия, иначе няма да има ефект, смята специалистът.
По негови думи, у нас на сравнително къса крайбрежна територия – само 400 километра, имаме всички типове бряг и съответните за всеки тип проблеми.
153 са активните свлачища във Варненско, разположени на 37 хиляди декара, припомни областният управител Стоян Пасев. За момента няма остойностяване на нито едно от тях. Затова се търсят подходящи програми, за да се направи проектиране, добави той.