Всяко европейско дете трябва да може да говори поне два езика, освен майчиния си. Това ще залегне в образователните системи на страните членки, съобщи във Варна заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева, която се включи в изнесено заседание на Комитета по образование към Съвета на ЕС в рамките на Българското председателство.
„Идеята е да има възможност да се изучават езиците на всички държави членки. Тази тема е важна за нас, защото ще даде възможност българският да се учи във всички европейски държави. В момента английският е доминиращ, но в Европейската комисия има много дебати по отношение на езиците. Езиковото многообразие стана основна и важна тема. Това не е нещо, което ще затрудни българската образователна система, тъй като и в момента у нас се изучават 25 езика”, коментира Сачева.
По думите й езиковото многообразие би стимулирало и пазара на труда, тъй като ще даде възможност на хората да работят на повече места.
Държавите членки ще положат усилия за по-сериозен информационен обмен по отношение на децата, които са в миграция. Работи се по взаимното признаване на дипломи и уеднаквяване на крайните резултати, но това няма да е за сметка на националната автономност и суверенитет, подчерта Сачева.
Обсъжда се и двойно да се увеличат мобилностите на преподаватели, студенти и учители по програмата „Еразъм +”. Целта, която си поставя тя, е всеки бъдещ висшист да може да прекара поне 6 месеца в друга държава. В момента у нас най-много студенти от държави членки има от Полша, Испания и Франция.
Екипите, които бяха ангажирани с издирването на отпаднали ученици от образователната система, ще станат постоянно действащи, съобщи още образователният зам.-министър.
„Бяха обходени общо 214 000 адреса, защото се издирваха 206 000 деца. Тези, които бяха върнати в образователната система, са малко над 22 000. 1200 са отпаднали повторно. Те отново се издирват, за да се види какви са причините за това. Значителен процент от децата са в чужбина или са деца в миграция”, поясни тя.
„Идеята е да има възможност да се изучават езиците на всички държави членки. Тази тема е важна за нас, защото ще даде възможност българският да се учи във всички европейски държави. В момента английският е доминиращ, но в Европейската комисия има много дебати по отношение на езиците. Езиковото многообразие стана основна и важна тема. Това не е нещо, което ще затрудни българската образователна система, тъй като и в момента у нас се изучават 25 езика”, коментира Сачева.
По думите й езиковото многообразие би стимулирало и пазара на труда, тъй като ще даде възможност на хората да работят на повече места.
Държавите членки ще положат усилия за по-сериозен информационен обмен по отношение на децата, които са в миграция. Работи се по взаимното признаване на дипломи и уеднаквяване на крайните резултати, но това няма да е за сметка на националната автономност и суверенитет, подчерта Сачева.
Обсъжда се и двойно да се увеличат мобилностите на преподаватели, студенти и учители по програмата „Еразъм +”. Целта, която си поставя тя, е всеки бъдещ висшист да може да прекара поне 6 месеца в друга държава. В момента у нас най-много студенти от държави членки има от Полша, Испания и Франция.
Екипите, които бяха ангажирани с издирването на отпаднали ученици от образователната система, ще станат постоянно действащи, съобщи още образователният зам.-министър.
„Бяха обходени общо 214 000 адреса, защото се издирваха 206 000 деца. Тези, които бяха върнати в образователната система, са малко над 22 000. 1200 са отпаднали повторно. Те отново се издирват, за да се види какви са причините за това. Значителен процент от децата са в чужбина или са деца в миграция”, поясни тя.