Въпросът за реализиране на политика за взаимодействие с родителите за възпитанието и образованието на децата се поставя на всяка среща. Това каза народният представител Донка Симеонова на министъра на образованието Красимир Вълчев на последния парламентарен контрол. Симеонова представи предложенията от срещите, на които депутатите от „БСП за България” са присъствали.
Учители, родители и представители на НПО настояват родителското участие да стане приоритет на държавно ниво, семействата да бъдат активно подпомагани, включително и финансово, за да имат реални условия и възможности да отглеждат и възпитават децата си. Предложенията включват и изработване на стандарт за участие на родителите в образователния процес и регламент за правата и задълженията им.
„Работата с родителите следва да се превърне в част от стратегиите за местни образователни политики и в част от стратегията за развитие на всяко училище”, подчерта Симеонова. Тя попита министър Вълчев какви са основните акценти в работата на Министерството на образованието и науката за реализиране на такава политика с активното участие на родителите, още повече, че това е обявен приоритет на втората година от мандата на правителството.
Как да се отчитат транспортните разходи на педагогическия персонал, пита депутат
„Две дискусии и едно проучване са констатирали раздалечаване между образователните институции и семейството, не е трудно да усетим и липсата на доверие между страните”, призна министърът на образованието и науката. По думите му образователните институции, които инвестират повече усилия във взаимодействие с родителите, постигат по-добри резултати.
Той заяви, че този процес е важен и министерството ще провокира разговори на тема: „Взаимодействието между образователните институции и семейството и докъде стигат възможностите за намеса на родителите в училищния живот”.
От министерския отговор стана ясно, че просветното ведомство ще изготви нормативни актове за стимулиране на тези политики, както и че професията „образователен медиатор” е включена в националния класификатор на професиите.
Учители, родители и представители на НПО настояват родителското участие да стане приоритет на държавно ниво, семействата да бъдат активно подпомагани, включително и финансово, за да имат реални условия и възможности да отглеждат и възпитават децата си. Предложенията включват и изработване на стандарт за участие на родителите в образователния процес и регламент за правата и задълженията им.
„Работата с родителите следва да се превърне в част от стратегиите за местни образователни политики и в част от стратегията за развитие на всяко училище”, подчерта Симеонова. Тя попита министър Вълчев какви са основните акценти в работата на Министерството на образованието и науката за реализиране на такава политика с активното участие на родителите, още повече, че това е обявен приоритет на втората година от мандата на правителството.
Как да се отчитат транспортните разходи на педагогическия персонал, пита депутат
„Две дискусии и едно проучване са констатирали раздалечаване между образователните институции и семейството, не е трудно да усетим и липсата на доверие между страните”, призна министърът на образованието и науката. По думите му образователните институции, които инвестират повече усилия във взаимодействие с родителите, постигат по-добри резултати.
Той заяви, че този процес е важен и министерството ще провокира разговори на тема: „Взаимодействието между образователните институции и семейството и докъде стигат възможностите за намеса на родителите в училищния живот”.
От министерския отговор стана ясно, че просветното ведомство ще изготви нормативни актове за стимулиране на тези политики, както и че професията „образователен медиатор” е включена в националния класификатор на професиите.