Промените в зоните за платено паркиране в София ще влязат в сила от първи декември. Това обявиха на брифинг от общинския съвет във връзка с предложени нормативни промени, които ще се гласуват след седмица.
Най-общо промените обхващат паркоместата в режим „служебен абонамент“, разширение на „синя“ и „зелена“ зона за паркиране, въвеждане на регламент за товарно-разтоварителни дейности в платените зони, както и забрана за влизане на МПС в някои участъци в определени времеви интервали.
Предвижда се премахване на безплатните паркоместа в „Служебен абонамент“ и се ограничава ползването от юридически и физически лица, държавни, културни, общински и други институции до 5 броя паркоместа за даден административен адрес.
„В Наредбата е заложена опция за удължен или разширен служебен абонамент за хотелите“, каза зам.-председателят на Комисията по транспорт Зафир Зарков. Те ще могат да се възползват от разширение на режима до 23.00 часа в делничните дни, а за събота и неделя - в часовия диапазон от 08.30ч. до 19.30 ч. Това ще се заплаща допълнително.
Предвижда се и разширяване на зоните за платено паркиране. Според общинските съветници това е нещо „изключително необходимо“ за София.
„По време на дебатите в комисии се направиха промени в подзоните за платено паркиране“, поясни Зарков. Става дума за 11 подзона, която е оградена между булевардите „Васил Левски“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“ и улиците „Граф Игнатиев“ и „Гурко“. В първоначалния вариант на текстовете бе записано паркоместата да преминат в самостоятелна синя подзона. Заради ограничените възможности за паркиране на живущите, 11 подзона ще премине към по-големите 3 и 4 прилежащи подзони, и така гражданите ще имат по-широк периметър за паркиране в "синя зона".
И още: От юни 2022 г. ще се забрани движението на коне с каруци в цяла София. Към момента придвижването с животинска тяга е забранено в центъра на столицата.
Ще се регламентира и контролът над нарушителите. Освен превозното средство, временно ще се задържа и конят, който може да бъде върнат на собственика му, след съответното заплащане и предоставяне на необходимите документи, обявиха от транспортната комисия в общинския съвет.
„Екоравновесие“ ще трябва да се грижи за тези животни, а не да ставаме свидетели на безумни гледки, като връзването им пред районните управления. Някои стопани не се грижат добре за тези животни“, категоричен беше председателят на транспортната комисия Карлос Контрера.
Теренът, който ще бъде предложен за такъв наказателен паркинг се намира в район "Требич". Карлос Контрера коментира и тежкото финансово състояние на градския транспорт, вследствие на COVID кризата и увеличението на цената на природния газ и призова държавата да компенсира електротранспорта и метрото, подобно на частния бизнес.
„44 млн. лв. натрупаната загуба в градския транспорт“, заяви Контрера и коментира „в следващите дни ще преценим как СОС официално да поиска помощ от държавата“. По думите му за близо една година пандемия, Столичната община сама е понесла тежестта на кризата, а сега се добавя и енергийната криза.
На въпрос дали това ще доведе до поскъпване на цената на билетите и абонаментните карти, Зарков отговори: „Това не е идеята, защото повишаването на цените ще доведе до нов отлив на ползвателите на градския транспорт“.
Най-общо промените обхващат паркоместата в режим „служебен абонамент“, разширение на „синя“ и „зелена“ зона за паркиране, въвеждане на регламент за товарно-разтоварителни дейности в платените зони, както и забрана за влизане на МПС в някои участъци в определени времеви интервали.
Предвижда се премахване на безплатните паркоместа в „Служебен абонамент“ и се ограничава ползването от юридически и физически лица, държавни, културни, общински и други институции до 5 броя паркоместа за даден административен адрес.
„В Наредбата е заложена опция за удължен или разширен служебен абонамент за хотелите“, каза зам.-председателят на Комисията по транспорт Зафир Зарков. Те ще могат да се възползват от разширение на режима до 23.00 часа в делничните дни, а за събота и неделя - в часовия диапазон от 08.30ч. до 19.30 ч. Това ще се заплаща допълнително.
Предвижда се и разширяване на зоните за платено паркиране. Според общинските съветници това е нещо „изключително необходимо“ за София.
„По време на дебатите в комисии се направиха промени в подзоните за платено паркиране“, поясни Зарков. Става дума за 11 подзона, която е оградена между булевардите „Васил Левски“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“ и улиците „Граф Игнатиев“ и „Гурко“. В първоначалния вариант на текстовете бе записано паркоместата да преминат в самостоятелна синя подзона. Заради ограничените възможности за паркиране на живущите, 11 подзона ще премине към по-големите 3 и 4 прилежащи подзони, и така гражданите ще имат по-широк периметър за паркиране в "синя зона".
Столичен общински съвет
И още: От юни 2022 г. ще се забрани движението на коне с каруци в цяла София. Към момента придвижването с животинска тяга е забранено в центъра на столицата.
Ще се регламентира и контролът над нарушителите. Освен превозното средство, временно ще се задържа и конят, който може да бъде върнат на собственика му, след съответното заплащане и предоставяне на необходимите документи, обявиха от транспортната комисия в общинския съвет.
„Екоравновесие“ ще трябва да се грижи за тези животни, а не да ставаме свидетели на безумни гледки, като връзването им пред районните управления. Някои стопани не се грижат добре за тези животни“, категоричен беше председателят на транспортната комисия Карлос Контрера.
Теренът, който ще бъде предложен за такъв наказателен паркинг се намира в район "Требич". Карлос Контрера коментира и тежкото финансово състояние на градския транспорт, вследствие на COVID кризата и увеличението на цената на природния газ и призова държавата да компенсира електротранспорта и метрото, подобно на частния бизнес.
„44 млн. лв. натрупаната загуба в градския транспорт“, заяви Контрера и коментира „в следващите дни ще преценим как СОС официално да поиска помощ от държавата“. По думите му за близо една година пандемия, Столичната община сама е понесла тежестта на кризата, а сега се добавя и енергийната криза.
На въпрос дали това ще доведе до поскъпване на цената на билетите и абонаментните карти, Зарков отговори: „Това не е идеята, защото повишаването на цените ще доведе до нов отлив на ползвателите на градския транспорт“.