Ученици от Търговище ще споделят опит в Брюксел
Ученици от Търговище ще споделят опит в Брюксел / Диляна Стойчева/
Ученици от I СОУ “Свети Седмочисленици” ще посетят Брюксел, Белгия, от 25 до 31 януари 2009 година в рамките на голям международен проект по програма “Коменски” на Европейската Комисия. Там те ще споделят своите проучвания, свързани с местоположението и състоянието на зелените площи и кътовете за отдих в Търговище.

Проектът започна в началото на тази учебна година. Името му привлича внимание с това, че наподобява адрес на уеб-страница: www.globalsolutions.eu (global Warming, global Worrying, global Working.global solutions.European Union) - “Глобално затопляне, глобална тревога, глобална работа, глобални решения в рамките на Европейския Съюз”.

Проектът цели обучение на учениците по проблеми, свързани с околната среда и опазването й, както и търсене на начини за разрешаването на тези проблеми. Партньори са младежи от всички краища на Европа - Белгия, България, Великобритания, Гърция, Естония, Испания, Италия, Кипър, Литва и Полша. Координатор е гръцкото училище.

«Така, както не съществуват граници в природата, така и ние, макар и мислено, трябва да премахнем границите между нашите държави. Ние се стремим да превърнем учениците в радетели за промяна в отношението към околната среда и общественото мислене. Смятаме, че това ще стане възможно посредством обмен на опит, информация и продукти с ученици от други европейски страни.»-коментира директорът на І СОУ Севдалина Зафирова.

Задълбочено ще бъдат проучени теми, свързани с въздействието на човека върху околната среда, застрашените видове растения и животни. Други проблеми са “Замърсяване, отпадъци, климатични промени, намаляване на отпадъчните продукти, рециклиране, подновяване и засаждане на гори”, “Водни басейни-реки, езера, морета, океани. Крайбрежни зони. Влияние на туризма върху природата”, “Хранене и здраве - диети, генномодифицирани храни” и др.

През двете години на работа по проекта учениците ще обогатят своите знания за околната среда, устойчивото развитие, природните науки, европейските държави и сътрудничеството между тях. Осъществяването на планираните дейности предполага усъвършенстване на езиковите умения на децата, както и на техните способности за използване на новите технологии, за работа в екип, за планиране и организиране на дейности, за поемане на отговорност.

В рамките на проекта ще бъдат осъществени шест работни срещи (по три годишно) между учители и ученици от партниращите страни. Първата вече бе проведена в град Каламата, Гърция, през октомври. Предстои втората в Брюксел.