Необходимо е да се направи подробен анализ на всички възможности и да се избере най-практичният вариант за решаване на проблемите с преминаването през Дунав мост при Русе. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев по време на посещението си на ГКПП „Дунав мост“.
По думите му ключът към превръщането на Русе в европейски транспортен хъб е справянето с трафика на Дунав мост. „Очаквам това да се случи до началото на пролетта на следващата година, преди да е започнало най-интензивното движение на хора и товари по европейските пътища“, коментира Николай Събев.
Министър Николай Събев обсъди със служители от отговорните институции всеки етап на обработка на камионите – от навлизането в зоната за граничен контрол, до напускането на страната.
След скандалните кадри от „Дунав мост”: Министър Караджов възложи бърза проверка
Министърът отбеляза, че е необходимо да се подобри ефективността на организацията на обработване на лекотоварния и тежкотоварен трафик. Той обеща, че ще се погрижи за по-голяма експедитивност във вземането на решения, за да може да се реши дългогодишният проблем с непрестанните задръствания в района и струпване на камиони по пътя между Русе и Мартен.
„Ако искаме да превърнем Русе в европейски логистичен център, вратата към Европа трябва да бъде отворена. Ще бъде изработена процедура за облекчено транспортиране на товари и преминаване на пътници. Ако системата, която ще съдържа комплекс от мерки, сработи, тя ще бъде приложена и по другите гранични пунктове на страната. На този етап очакваме конкретни предложения от всички отговорни институции и браншови организации, които да бъдат включени към окончателните решения“, заяви министър Николай Събев.
Шофьори чакат повече от 12 часа на „Дунав мост“ заради километрична опашка
Министърът изтъкна, че концентрирането на стоки и пътници от сухопътен, жп, речен и въздушен транспорт в Русе задължава настоящите ръководители в общинската и държавна власт да се справят със сегашните затруднения. Той посочи още, че на влизане в България камионите се обработват изключително бързо, в рамките на 3 до 4 минути. Според него, както и според областния управител Борислав Българинов трябва да се открият по още две кантарни съоръжения на вход и изход при румънска страна, а също и втори пункт на румънската данъчна служба – АНАФ.
Очаква се основният ремонт на Дунав мост при Русе да започне в началото на 2023-а. По време на реконструкцията на съоръжението, ще се спира поетапно движението на коли и камиони, така че да не се затруднява допълнително трафика. Предвидено е до започването на ремонтните дейности да заработи и фериботът между Русе и Гюргево, като първите курсове по линията се очаква да бъдат осъществени през пролетта на следващата година.
По думите му ключът към превръщането на Русе в европейски транспортен хъб е справянето с трафика на Дунав мост. „Очаквам това да се случи до началото на пролетта на следващата година, преди да е започнало най-интензивното движение на хора и товари по европейските пътища“, коментира Николай Събев.
МТИТС
След скандалните кадри от „Дунав мост”: Министър Караджов възложи бърза проверка
Министърът отбеляза, че е необходимо да се подобри ефективността на организацията на обработване на лекотоварния и тежкотоварен трафик. Той обеща, че ще се погрижи за по-голяма експедитивност във вземането на решения, за да може да се реши дългогодишният проблем с непрестанните задръствания в района и струпване на камиони по пътя между Русе и Мартен.
„Ако искаме да превърнем Русе в европейски логистичен център, вратата към Европа трябва да бъде отворена. Ще бъде изработена процедура за облекчено транспортиране на товари и преминаване на пътници. Ако системата, която ще съдържа комплекс от мерки, сработи, тя ще бъде приложена и по другите гранични пунктове на страната. На този етап очакваме конкретни предложения от всички отговорни институции и браншови организации, които да бъдат включени към окончателните решения“, заяви министър Николай Събев.
Шофьори чакат повече от 12 часа на „Дунав мост“ заради километрична опашка
Министърът изтъкна, че концентрирането на стоки и пътници от сухопътен, жп, речен и въздушен транспорт в Русе задължава настоящите ръководители в общинската и държавна власт да се справят със сегашните затруднения. Той посочи още, че на влизане в България камионите се обработват изключително бързо, в рамките на 3 до 4 минути. Според него, както и според областния управител Борислав Българинов трябва да се открият по още две кантарни съоръжения на вход и изход при румънска страна, а също и втори пункт на румънската данъчна служба – АНАФ.
МТИТС