ПОАП иска 1 794 800 лева неустойка от приватизатора на Градски транспорт
ПОАП иска 1 794 800 лева неустойка от приватизатора на Градски транспорт / netinfo

Неустойка в размер на 35 процента от покупната цена ще иска Пловдивската общинска агенция за приватизация от купувача на „Градски транспорт”. Това съобщи председателят на Надзорния съвет на ПОАП Дани Каназирева след днешното заседание на съвета. Неустойката ще е на стойност 1774800 лева, тъй като миналата година общинската фирма беше продадена за 5 128 000 лева. Финансовата санкция е заради ипотекирането на базата на общинското дружество в комплекс „Тракия”, с което е бил обезпечен кредитът за покупката на фирмата. Според надзорниците от агенцията това е разпоредителна сделка с общинско имущество, което е в нарушение на приватизационния договор. Ако изплащането на този кредит спре, банката има право да предложи тези 31 декара за публична продан, обясни Каназирева.

Надзорният съвет е взел още решение да изиска от купувача „Транс сити” документи, от които да стане ясно с какви пари е платен безлихвеният кредит от 500 хиляди лева, даден от общината за забавените заплати на шофьорите от периода септември, октомври, ноември и декември 2006 г., както и за януари 2007 г. Ако се окаже, че те също са излезли от касата на „Градски транспорт”, а не са върнати от „Транс сити”, от купувача Ангел Батаклиев ще бъде търсена допълнителна неустойка, каза Дани Каназирева. Тя твърди, че според съществуващите данни се оказва, че приватизаторът не е платил и една стотинка от джоба си за общинското дружество. Ипотекирал е имот, за да го купи, сега с пари на „Градски транспорт” е започнало и изплащането на новите автобуси.

„Аз питам, за какво й е на общината такава приватизация. Самата тя можеше да изтегли кредит и да купи нови автобуси, без да продава фирмата на хора, които я източват”, категорична е Дани Каназирева. Надзорният съвет на агенцията ще се събере отново на заседание по инфарктната тема на 23 юли, след като изтече 30-дневният срок, който е даден на „Транс сити” да поеме изплащането на новите рейсове вместо „Градски транспорт”.