96151
Старият град в Пловдив
Стария град на Пловдив е място, където история и култура се смесват, за да разкрият славата на града през вековете.
Според новия шеф на общинския институт "Старинен Пловдив" Йордан Илиев, градската управа вече е започнала да работи активно в популяризирането на резервата в международен мащаб чрез онлайн продажба от всяка точка на света на комбинирани билети за резервата.
По думите му, за да е успешна една дестинация, тя трябва да се мисли като едно цяло, а туристическите маршрути трябва да се разширят извън рамките на Пловдив.
„Не става въпрос за това Старият град да стане копие на Капана. Идеята е да се вдъхне допълнителен живот на резервата, така че туристите да имат възможност чрез участие например в изработката на предмети в различните занаятчийски къщи, да опознаят историята и да съпреживеят духа на Пловдив“, коментира той.
Всяка къща в Стария град трябва да има собствен живот, категорична е собственичката на намиращата се в архитектурния резерват галерия „Възраждане“ Краси Алексиева. Според нея, панацеята за къщите, които са галерии на прекрасни пловдивски автори като Ди Киро, Георги Божилов – Слона, Енчо Пиронков и др., е, че просто трябва да се напълнят със събития.
"Старият град не трябва да се превръща в подобие на Капана", смята още галеристката и коментира:
„Къщите трябва да се превърнат в притегателни центрове. Според мен най-хубавото е те да разпродадат в частни ръце, които ще ги оживят, защото с чиновничество няма да се получи нищо“, счита Краси Алексиева.
Общественикът и художник Жорж Трак, основател на Културен център "Тракарт" в Археологическия подлез, където се експонира, поддържа и съхранява античната мозайка "Ирени", е на мнение, че Старият град трябва да се превърне в Свободна зона за изкуство, а реализацията на идеята да се осъществи с потенциала на преподавателите в АМТИ.
„Не бива Старият град след време да се превърне в нещо, наподобяващо Несебър. Подходът към резервата трябва да бъде по-различен. Той трябва да стане притегателен център за култура, освободен от данъци и такси, с бърза и спешна помощ на всички интелектуални проекти“, обясни Жорж Трак.
Според жена, имаща малък семеен бизнес в сърцето на Стария град, освен всичко друго, по-добрата инфраструктура също ще допринесе за оживяването на резервата.
Целият репортаж по темата, чуйте в звуковия файл.
Искра Койчева, Дарик Пловдив
По думите му, за да е успешна една дестинация, тя трябва да се мисли като едно цяло, а туристическите маршрути трябва да се разширят извън рамките на Пловдив.
Искра Койчева, Дарик Пловдив
„Не става въпрос за това Старият град да стане копие на Капана. Идеята е да се вдъхне допълнителен живот на резервата, така че туристите да имат възможност чрез участие например в изработката на предмети в различните занаятчийски къщи, да опознаят историята и да съпреживеят духа на Пловдив“, коментира той.
Всяка къща в Стария град трябва да има собствен живот, категорична е собственичката на намиращата се в архитектурния резерват галерия „Възраждане“ Краси Алексиева. Според нея, панацеята за къщите, които са галерии на прекрасни пловдивски автори като Ди Киро, Георги Божилов – Слона, Енчо Пиронков и др., е, че просто трябва да се напълнят със събития.
"Старият град не трябва да се превръща в подобие на Капана", смята още галеристката и коментира:
„Къщите трябва да се превърнат в притегателни центрове. Според мен най-хубавото е те да разпродадат в частни ръце, които ще ги оживят, защото с чиновничество няма да се получи нищо“, счита Краси Алексиева.
Искра Койчева, Дарик Пловдив
„Не бива Старият град след време да се превърне в нещо, наподобяващо Несебър. Подходът към резервата трябва да бъде по-различен. Той трябва да стане притегателен център за култура, освободен от данъци и такси, с бърза и спешна помощ на всички интелектуални проекти“, обясни Жорж Трак.
Искра Койчева, Дарик Пловдив
Целият репортаж по темата, чуйте в звуковия файл.