В Пловдив ще има ситуиран на постоянно дежурство един хеликоптер за спешна медицинска помощ, който ще оперира с диаметър област Пловдив и останалите региони около нея. Това каза пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който връчи документите за регистрация на първото за Пловдивска област болнично вертолетно летище в Университетската многопрофилна болница за активно лечение (УМБАЛ) "Свети Георги" ЕАД. За целта на територията на летище Пловдив ще бъде позиционирана оперативна база, в която ще работят между 15-20 висококвалифицирани специалисти - пилоти, лекари, медицински сестри, наземен персонал, инженерен състав.
Министърът посочи, че миналата година Министерството на транспорта и съобщенията отреди специално имот от летище Пловдив, който беше прехвърлен на Министерството на здравеопазването.
Министър Гвоздейков връчи документите за регистрация на болнично вертолетно летище на председателя на съвета на директорите на УМБАЛ "Свети Георги" Иван Соколов. Това е десетото подобно летище в България, което е в пълна функционалност. Вертолетното болнично летище е изградено с финансиране от Министерството на здравеопазването и е на стойност 157 хил. лева. Съобразено е с всички изисквания на "България Хели Мед Сървиз", технически заимстван е от действащи хеликоптерни площадки и е в унисон с действащите български и европейски здравни стратегии, посочи Соколов.
Той припомни, че през 2025 година ще бъде въведен в експлоатация и многоетажен паркинг с друга хеликоптерна площадка към болницата.
На въпрос на журналисти защо пострадалото на плажа в Созопол дете е транспортирано с военен самолет, министърът отговори, че функцията на спешната медицинска помощ е да обслужва спешни инциденти на близко разстояние, за да се реагира в "златния час". В случая с пострадалото дете разстоянието от Бургас до София е повече от 400 км и транспортът е извършен от самолет на Военновъздушните сили, който се различава от вертолетите.
Истерията около наредбата за техническите прегледи е създадена изкуствено, тъй като тя е от 2018 година и не е променяна, коментира още Гвоздейков. По думите му министерството на транспорта в лицето на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" е въвело данните, които се получават от всеки един уред, в дигитална форма и пунктовете да са свързани в единна система в агенцията. Игнорирахме човешкия фактор и въведохме добра система за контрол на качеството, която е в полза на цялото общество, посочи министърът.
Сред присъстващите на церемонията по официалното връчване на документите на вертолетното летище бяха още заместник-министърът на здравеопазването Петко Стефановски, областният управител на Пловдив Христина Янчева, кметът на града Костадин Димитров.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Министърът посочи, че миналата година Министерството на транспорта и съобщенията отреди специално имот от летище Пловдив, който беше прехвърлен на Министерството на здравеопазването.
Министър Гвоздейков връчи документите за регистрация на болнично вертолетно летище на председателя на съвета на директорите на УМБАЛ "Свети Георги" Иван Соколов. Това е десетото подобно летище в България, което е в пълна функционалност. Вертолетното болнично летище е изградено с финансиране от Министерството на здравеопазването и е на стойност 157 хил. лева. Съобразено е с всички изисквания на "България Хели Мед Сървиз", технически заимстван е от действащи хеликоптерни площадки и е в унисон с действащите български и европейски здравни стратегии, посочи Соколов.
Той припомни, че през 2025 година ще бъде въведен в експлоатация и многоетажен паркинг с друга хеликоптерна площадка към болницата.
На въпрос на журналисти защо пострадалото на плажа в Созопол дете е транспортирано с военен самолет, министърът отговори, че функцията на спешната медицинска помощ е да обслужва спешни инциденти на близко разстояние, за да се реагира в "златния час". В случая с пострадалото дете разстоянието от Бургас до София е повече от 400 км и транспортът е извършен от самолет на Военновъздушните сили, който се различава от вертолетите.
Истерията около наредбата за техническите прегледи е създадена изкуствено, тъй като тя е от 2018 година и не е променяна, коментира още Гвоздейков. По думите му министерството на транспорта в лицето на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" е въвело данните, които се получават от всеки един уред, в дигитална форма и пунктовете да са свързани в единна система в агенцията. Игнорирахме човешкия фактор и въведохме добра система за контрол на качеството, която е в полза на цялото общество, посочи министърът.
Сред присъстващите на церемонията по официалното връчване на документите на вертолетното летище бяха още заместник-министърът на здравеопазването Петко Стефановски, областният управител на Пловдив Христина Янчева, кметът на града Костадин Димитров.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня