Административен съд-Кюстендил отмени решението на Дупнишкия районен съд, с което бе обявено за нищожно наказателното постановление на Агенцията за държавна финансова инспекция срещу кмета на Кюстендил Петър Паунов. Актът бе за забавяне държавните субсидии за 7 училища. Въззивният съд, под председателството на Автономка Борисова измени наказателното постановление от 14.09.2012 г., на директора на Агенцията за държавна финансова инспекция-София, с което е наложено административно наказание- глоба в размер 800 лв. на Петър Паунов, като намалява размера на глобата на 200 лв. Решението е окончателно.
Глобата от АДФИ бе за това, че към 14.06.2011 г., в качеството си на кмет на община Кюстендил и първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, "не е предоставил в срок от 7 работни дни от получаването на 3.06.2011 г. пълния размер парични средства от държавния бюджет за седем училища в общината, като им са преведени по-малко от дължимите по единни разходни стандарти, както следва: на I ОУ "Св. Кирил и Методий" преведени 50 000 лв., което е с 26064 лв. по-малко; на II ОУ "Даскал Димитри" - 40 000 лв. вместо 47 751 лв., на III ОУ "Марин Дринов" - 70 000 лв. вместо 77 265 лв., на начално училище "Св. Климент Охридски" - 30 000 лв. вместо 32 013 лв., на ЕГ "П. Берон" - 25 000 лв. место 30 856 лв., на ПМГ "Проф. Ем.Иванов" - 70 000 лв. вместо 71 051 лв. и на Спортно училище 40 000 лв. вместо 40 698 лв. На 28.06.2011 г. са преведени на училищата още 134 000 лв. или общо 672 733 лв., което е със 102 239 лв. над общо дължимите 504 494 лв.".
Касационният съд намира за противоречащи на материалния закон изводите относно неспазването на разпоредбата на чл. 18 и чл. 28 от ЗАНН, при което положение отмяната на постановлението на това основание е неправилна, поради неправилно приложение на закона. Решението е незаконосъобразно, поради което следва да се отмени.
В мотивите на съда пише: "Във връзка с проверка материалноправната законосъобразност на наказателното постановление, в частта за наложената санкция касационният съд счете, че определеното наказание глоба в размер на 800 лв. е несправедливо завишено, като е несъответно на обществената опасност на деянието и на дееца.
Административнонаказващият орган не е обосновал, с каквито и да било конкретни съображения, определянето на наказанието над средния размер, предвиден в закона. (...) Данните относно периода на закъснението при предоставяне на пълния размер на средствата за училищата, липсата на данни за реално настъпили вредни последици за второстепенните разпоредители с бюджетните кредити в резултат на закъснението, според касационният съд определят невисока степен на обществена опасност на деянието. Същата е основание за определяне на наказанието глоба в размер на минимума, предвиден от закона, т.е. на 200 лв. С този размер биха се постигнали целите на административното наказание, предвидени в чл. 12 ЗАНН, биха мотивирани наказаното лице да се въздържа от поведение в нарушение на задълженията му в обсъждания ресор от дейността му, а в частта относно генералната превенция ще въздейства възпитателно и предупредително върху останалите длъжностни лица, първостепенни разпоредители с бюджетни кредити. В случая не са налице данни относно личността и поведението на нарушителя, които да обуславят налагането на по-висок размер на наказанието за извършеното от него нарушение".
С подобно решение, Административния съд, под председателството на Галина Стойчева променя и друго решение на Дупнишкия районен съд, с което е отменено наказателно постановления от АДФИ, съставено на бившия дупнишки кмет Атанас Янев, за това че е забавил превода към 14 училища и детски градини. И в този случай по- горната инстанция счита, че нарушение на закона има, но санкцията трябва да се намали от 800 на 200 лв.