Нови места за настаняване, реализация на местната екологично чиста продукция от плодове и зеленчуци в хотелите и ресторантите в града, и възстановяване на градската баня, като римска баня, от времето на Пауталия, са част от стъпките, които трябва да направи Кюстендил, за да реализира още от потенциала си като туристическа дестинация, коментира пред Дарик радио Сийка Кацарова, зам.- председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.
“Кюстендил си ма своя самостоятелен облик и трябва да се развива по свой път, според мен, кметът Петър Паунов работи в добра посока. Общината е взела решение да развива туризма в града. Трябва му възстановена, централна римска баня, за да има още една атракция. Тук е Пауталия, римският град, дайте да го направим. Трябва да се направи банята, да се вижда римското наследство с течаща вода. Дестинацията е хубаво да предлага екологична храна в хотелите и ресторантите. Да се ангажират селскостопанските производители от региона, да бъдат мотивирани да продават продукцията си в града. Това е екологично чист район. И третото нещо е- правилно маркетинг позициониране в България и в Македония. Стъпка по стъпка Кюстендил се движи в правилната посока”, заяви пред Дарик Сийка Кацарова. Тя коментира и полезните качества на кюстендилската минерална вода, която лекува два типа заболявания- гинекологични и на опорно- двигателния апарат.
“Кюстендил трябва да се развива като Медикъл СПА дестинация и да се учи от грешките на презастроените ни курорти, но трябват още места за настаняване, които да бъдат построени планирано, правилно. С 2- 3 хотела дестинация, няма как да се случи”, заключи зам.- председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.
“Кюстендил си ма своя самостоятелен облик и трябва да се развива по свой път, според мен, кметът Петър Паунов работи в добра посока. Общината е взела решение да развива туризма в града. Трябва му възстановена, централна римска баня, за да има още една атракция. Тук е Пауталия, римският град, дайте да го направим. Трябва да се направи банята, да се вижда римското наследство с течаща вода. Дестинацията е хубаво да предлага екологична храна в хотелите и ресторантите. Да се ангажират селскостопанските производители от региона, да бъдат мотивирани да продават продукцията си в града. Това е екологично чист район. И третото нещо е- правилно маркетинг позициониране в България и в Македония. Стъпка по стъпка Кюстендил се движи в правилната посока”, заяви пред Дарик Сийка Кацарова. Тя коментира и полезните качества на кюстендилската минерална вода, която лекува два типа заболявания- гинекологични и на опорно- двигателния апарат.
“Кюстендил трябва да се развива като Медикъл СПА дестинация и да се учи от грешките на презастроените ни курорти, но трябват още места за настаняване, които да бъдат построени планирано, правилно. С 2- 3 хотела дестинация, няма как да се случи”, заключи зам.- председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.