Фирмата строяща Николичевски мост и пътя при Гърляно е избрана с пряко договаряне
Фирмата строяща Николичевски мост и пътя при Гърляно е избрана с пряко договаряне / Иво Кирилов
Фирмата строяща Николичевски мост и пътя при Гърляно е избрана с пряко договаряне
35689
Фирмата строяща Николичевски мост и пътя при Гърляно е избрана с пряко договаряне
Фирмата строяща Николичевски мост и пътя при Гърляно е избрана с пряко договаряне
  • Фирмата строяща Николичевски мост и пътя при Гърляно е избрана с пряко договаряне
  • Фирмата строяща Николичевски мост и пътя при Гърляно е избрана с пряко договаряне

С пряко договаряне по Закона за обществените поръчки е избрана фирмата, която работи за възстановяването на пътя при Гърляно и строи новия Николичевски мост. Договорът е сключен от Агенция "Пътна инфраструктура" с "Консорциум за инженерингови проекти и строителство" ДЗЗД, на 19- ти октомври 2010 г., за неотложни аварийно- възстановителни работи на обектите.

Поканена за пряко договаряне е фирмата, която е изготвила за своя сметка проектите за двата обекта, коментира пред Дарик директорът на Областно пътно управление Юлияна Божилова. На въпроса- защо не  е проведен търг?, Божилова отговори, че ремонтните дейности са се забавили много във времето, след водната стихия от 10.11.2009 година.

"Пътят при Гърляно е част от международно трасе, а Николичевски мост свързва най- гъсто населените села от общината с Кюстендил, по него минаваха училищни автобуси, а и много от живеещите в тези села работят в града", допълни Божилова.

Междуведомствената комисия към МС отпуска средства само срещу представени проекти. Областният управител е ангажирал проектантски екипи, които да изготвят исканите работни проекти в определения от комисията 3- месeчен срок.

Препоръката да се строи нов мост при Николичевци, а не да се възстановява стария, отнесен от река Бистрица", е на Централния институт на пътните технологии, национални и европейски норми и стандарти. Директорът на Областно пътно управление коментира още, че разликата в предварително обявената сума за възстановяването на моста, ден след водната стихия и 7 месеца по- късно се дължи на факта, че е необходим нов мост, за което има и изготвен проект.