При тол-системата има класификация според броя на осите, габаритите и масата на пътните превозни средства, в зависимост от степента, в която те увреждат пътя.
При тол-системата има класификация според броя на осите, габаритите и масата на пътните превозни средства, в зависимост от степента, в която те увреждат пътя. / netinfo
Започваме изграждане на държавно предприятие за въвеждане на тол системата, заяви в Добрич директорът на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Дончо Атанасов. Само преди ден премиерът Бойко Борисов коментира, че България губи по 1,5 млн. лева на ден заради липсата на тол система и че държавата има готовност да я направи.

Обществената поръчка за изграждане на тол система беше обявена през април миналата година, но процедурата е спъвана от жалби, които по думите на инж. Атанасов към момента са 12. Системата ще събира пътни такси от камионите над 3,5 т. Винетките за леките автомобили ще станат електронни.

Борисов: Ако тол системата не тръгне в понеделник, правим я държавна

Тол системата е изключително важна, за да може една от най-публичните услуги в държавата – поддържането и строителството на републиканската пътна мрежа, да се самофинансира. Това ще бъде първата система, която няма да разчита на държавния бюджет, посочи шефът на АПИ.

Жалби спряха временно процедурата за изграждане на ТОЛ система за тирове

„Сега страната търпи загуби на ден по 1,5 млн. лева. Транзитния трафик на тежкотоварни автомобили, който преминава през България, е между 8 и 10 хиляди камиона на денонощие. Огромни средства се губят и от трафика, който е от Близкия Изток към Западна Европа, който е голям, особено през летните месеци.

Инж.Атанасов се надява в рамките на следващата година системата вече да работи и да акумулира средства. Приходите, които се очакват на годишна база, ще бъдат между 800 млн. лв.  и 1 млрд. лева . За сравнение тази година от винетки се очакват 320 млн.лв. нетен приход.

Около 6 хиляди км от републиканската пътна мрежа са в много лошо състояние и няма как да бъдат ремонтирани със средствата от винетки. С бюджетни средства годишно се правят превантивни ремонти на 500-600 км, което е много малко, допълни инж.Атанасов. По думите му има пътища, които 40 години не са пипани заради липса на финанси, а експлоатационното състояние на един път е между 8 и 10 години.

Инж. Дончо Атанасов бе в Добрич за първата копка от рехабилитацията на околовръстния път на града.