Добрич се нуждае от PR стратегия, смята председателят на Общинския съвет
Добрич се нуждае от PR стратегия, смята председателят на Общинския съвет / Дарик Добрич

Консултативният съвет по туризъм към община Добрич предлага да бъде обявен конкурс за лого, слоган и символ на града, за чийто награден фонд да бъдат заделени 1000 лева.

Слоганът може да бъде например: Добрич - добро място за живеене, добро място за  спорт, за театър, за култура, за правене на бизнес или само „Добрич – добро място”, коментира пред  Дарик председателят на Общинския съвет Иво Пенчев, който е участвал в работата на консултативния орган като гост.

Целта на конкурса е максимално демократично да бъде избран най-добрият слоган, а също лого и символ на града, каза Пенчев. Председателят на Общинския съвет се надява да бъде посочен разпознаваем символ - като бялата лястовица за Генерал Тошево, който впоследствие да бъде популяризиран с рекламни материали и сувенири.

Пенчев смята, че Добрич се нуждае и от разработване на PR стратегия. „На нашия град му трябва малко самочувствие, малко реклама. Когато добричлии имат самочувствие и за Добрич се говори в национален план, тогава можем да очакваме хората да започнат да се връщат, да имаме нови заселници и нови инвестиции”, коментира Пенчев.

Самата PR стратегия би могла да се изготви от общинската администрация или от външна фирма, каза Пенчев, като уточни, че решението за това трябва да се вземе от кметския екип.

Добричлии могат да се гордеят с няколко неща и едно от тях е например градският парк, коментира още той, като припомни, че проектът за обновяване на парка наскоро беше отличен с награда, а това според него не е било достатъчно разгласено.

Дарик също зададе въпроса „Какъв да бъде символът на Добрич?” В получените отговори преобладаваше мнението, че в него трябва да присъстват житните класове. Имаше предложения за символ на Добрич да бъде избран градският парк, професионалният фолклорен ансамбъл Добруджа, паметникът на Хан Аспарух или на Добротица. Постъпиха и много иронични коментари, в които за символ се предлагаха  „сърп и чук, счупена плочка, голяма улична дупка, бягащите млади, пенсионерска пейка, слама или едно BMV последен модел, защото все пак сме житницата на България!”