Пред Бургас има четири варианта за нова транспортна схема, а най-подходящ е бърза линия с нови дизелови автобуси. Това е заключението на групата експерти, изследвала пет месеца възможностите за реорганизация на пътния трафик на града.
Проектът, с първоначален лимит от 49 милиона евро, беше спечелен от Общинска администрация, в състезание със София, Пловдив, Варна, Стара Загора, Русе и Плевен. Задължителното дофинансиране на сумата е около 15%, което, най-вероятно ще бъде от републиканския бюджет.
Четирите варианта за бъдещата схема на движение са: цялостна подмяна на автобусния парк, която струва средно около 40 милиона евро; бърза линия с метанови или дизелови автобуси, на стойност 55 милиона евро; комбинирана бърза, с тролейбуси и автобуси, струваща към 77 милиона и трамвайна, на цена 162 милиона евро.
Предстои изработеният проект да бъде одобрен от най-силната европейска донорска програма JASPERS и да бъде избран оптималният вариант за транспортна схема. Нейното изграждане трябва да бъде завършено най-късно през 2013 година, уточниха от Общинска администрация.
Чуйте в звуковия файл транспортният експерт Гуидо Брюгеман с подробности за четирите възможни нови транспортни схеми