„Кафявият” вариант предвижда като част от новата магистрала да бъде изграден тунел с цел опазване на дефилето като защитена зона.Според главния архитект на община Благоевград-г-жа Екатерина Баханова, релизирането на този вариант обрича града на осакатяване на пространството.Според сдружението този вариант е най-неизгоден, от гледна точка на изискванията за природосъобразност, към което всъщност се стреми то.
Най–добрият вариант по тяхно мнение е „жълтият”, тъй като минава далече от града и не засяга сради и къщи, нито плодородни почви. Освен това е най-кратък като километри.
При „зеления” вариант трасето ще минава по вече съществуващия път Е-79.Реализацията му е най-евтина, тъй като вече има изградена инфраструктура.
Архитект Скрижовски, който е зам.- кмет по строителните дейностти в община Благоевград, допълни, че отговорността за изпълнение на автомагистралата носи изпълнителна агенция „ Пътища”.Изборът на трасе се аргументира с това, че се цели не само алтернативен на магистралата първокласен път, но и с обстоятелството, че така няма да има нужда от изместване на съществуващите жп линия и газопровод. Така ще бъдат заобиколени населените пунктовед и по този начин няма да се допускат наднормени замърсявания.
В момента върви подписка в подкрепа на „жълтия вариант”, в защита на който се създаде на 25 февруари сдружение „ Благоденствие и бъдеще за Благоевград".