Около 510 млрд. долара е цифровото изражение на ползите, които търговията на дребно може да получи в близките три години, ако внедрява дигиталните технологии в бизнеса си. Тази сума може да нарасне до 2,8 трлн. долара в продължение на десетилетие напред - това е потенциалната дигитална полза, каза пред БТА Константин Косев, Директор на Технологичния институт на ВСУ "Черноризец Храбър"- Варна.
"Дигиталната революция е нещо, което задължително ще се случи и се случва и България няма право да пропуска този процес. Трябва да се даде тласък на цифровия единен пазар - светът върви натам", заяви експертът.
По думите му един от секторите, който е силно засегнат от дигиталния водовъртеж, това е търговията на дребно. Според него в следващите пет години дигиталната революция ще промени облика на търговията и на бизнеса изцяло. Тези, които не успеят да цифровизират своите услуги, ще се превърнат в лидери на аутсайдерите или ще изчезнат напълно, смята Косев.
В България имаме едни от най-добрите специалисти и можем да направим нашата страна иновативен център и движещо ядро на дигиталната трансформация на Европа и света, отбеляза Косев.
Актуализациите на компютъра ни са важна част от неговата сигурност, коментира директорът на Технологичния институт на ВСУ "Черноризец Храбър"- Варна.
Има няколко вида ъпдейти - свързани със сигурността, критични ъпдейти, софтуерни ъпдейти и сервизни пакети. При ъпдейтите за сигурността се поправят грешки, които са открити в сигурността на операционната система. Без тях операционната система може лесно да бъде компрометирана и да станем или жертва, или косвен съучастник в някое интернет престъпление, поясни Косев.
По думите му при критичните и софтуерните ъпдейти фокусът е изместен върху правилното функциониране на софтуера на работната станция и предотвратяване на така наречените забивания. Сервизните пакети събират в себе си всички ъпдейти от дата до дата, като се добавят и няколко малки нови допълнения.
Причината това да се прави автоматично е, че всички ъпдейти, свързани със сигурността, идват възможно най-бързо и не дразнят толкова много при питане всеки път за ъпдейт. Има вероятност ъпдейтите да бъдат спрени, ако това подразни прекалено много потребителя, уточни специалистът.
Естествено, всеки ъпдейт може да бъде спрян или премахнат по желание на потребителя. Това може да стане от настройките за актуализация на операционната система или има готови програми на трети фирми, които правят всички настройки само с един клик. При тях обаче има и опасност дали правят само това, или не отварят и някоя дупка в сигурността, коментира Косев.