Откриха екзопланета с размерите на Земята
Откриха екзопланета с размерите на Земята / снимка: Reuters, архив

Екзопланета с размерите на Земята беше открита близо до Алфа Кентавър Б, една от най-близките до нашето Слънце звезди, съобщава сп. "Нейчър", цитирани от АФП.

Макар това все още да не е мечтаната от астрономите екзопланета, сестрата близначка на Земята, на чиято повърхност може да има вода, а следователно и потенциална форма на живот, е нова стъпка в търсенето на подобна планета.

Новата екзопланета, която се намира прекалено близо до своята звезда, за да е обитаема, е най-близката планета до Земята, откривана до момента, предава БГНЕС.

Откриването й от екип от учени, ръководени от Ксавие Дюмюск от Женевската обсерватория, е впечатляващо и дава надежди за намирането на други подобни на Земята планети в околностите на Алфа Кентавър, може би този път в обитаема зона.

Изследването показва техническия напредък в изследванията на екзопланети от 1995 г. насам, когато е забелязана първата такава планета. От тогава е потвърдено съществуването на повече от 750 екзопланети и има сигнали за наличието на още 2300.

Нито една от тях обаче не е едновременно с размерите на Земята и в обитаема зона, което би засилило теориите, че може да съществува живот и извън нашия свят.