Галактичен куп разкрива тайни за миналото на Вселената
Галактичен куп разкрива тайни за миналото на Вселената / ThinkStock/Getty Images

Като използваха телескопи на НАСА, астрономи откриха голямо скупчване на далечни галактики, съобщи ЮПИ. То включва хиляди галактики и е на разстояние 8,5 милиарда светлинни години от нашата планета.

Става въпрос за най-голямата космическа структура, която учени са открили на толкова голямо разстояние. Някои по-близки и по-древни галактики са дори по-големи. Всяка от свързаните от гравитацията хиляди галактики включва милиарди звезди.

Китай изпраща космически спътници да изучават тъмната материя

Откриването на древния галактичен куп станало възможно с помощта на инфрачервените телескопи WISE и "Спицър" на НАСА. WISE представя най-големите изображения на Вселената, докато "Спицър" помага на учените да открият местонахождението на най-далечните космически структури.
"Комбинирането на събраните от WISE и "Спицър" данни ни даде възможност да открием най-масивния галактичен куп", заяви астрономът Антъни Гонсалес от университета на Флорида.

Учени лансират нова опция за търсене на извънземен живот

Учените са кръстили огромния галактичен куп MOO J1142+1527. Тъй като неговата светлина пътува толкова дълго, за да стигне до Земята, астрономите имат възможност да се върнат 8,5 милиарда години назад във времето, когато Вселената е била относително млада.

"Въз основа на познанията ни за това как галактични купове са увеличили размерите си от първите етапи от съществуването на Вселената, можем да заключим, че въпросният куп е бил сред 5-те най-масивни по онова време", отбеляза Питър Айзънхард от Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Пасадена, Калифория.

Търсят живот на луната Енцелад

"След като открием най-масивните купове, ще започнем да изследваме как галактиките са еволюирали в тези екстремни условия", поясни Гонсалес.
Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal Letters.