Учени лансират нова опция за търсене на извънземен живот
Учени лансират нова опция за търсене на извънземен живот / ThinkStock/Getty Images

Учени откриха нова възможност за търсене на извънземен живот. Изследователите са на мнение, че подобни на нашата планети, които орбитират около малки звезди, може да имат магнитни полета, предпазващи потенциалния живот на повърхността им, пише MailOnline .

Магнитните полета, образували се при охлаждането на вътрешността на Земята, отблъскват заредените частици на звездния вятър и спират изтичането на атмосферата в Космоса.

Търсач на извънземни откри Елвис Пресли на Марс

Планетите в орбитата на малки и по-слаби звезди се засичат и наблюдават по-лесно. Когато преминават пред малки звезди планетите блокират по-голяма част от светлината, отколкото, когато транзитират пред масивни звезди.

От друга страна, по-малката сила на звездното лъчение ограничава обитаемата зона съвсем близо до такава звезда. Толкова близо до звезда планетите са подложени на изключително мощно гравитационно притегляне, което генерира топлина във вътрешността им.

НЛО нашествия през 2015 г. (ВИДЕО)

Въпросът е какъв е ефектът на това въздействие върху планетите. Голяма част от астрономите смятат, че е малко вероятно такива планети да имат магнитно поле.
В статия, публикувана в журнала Astrobiology, ученият Питър Дрискъл и колегите му от Вашингтонския университет правят опит да пресъздадат жизнения цикъл на такива светове.

Извънземните не са достатъчно умни, за да ни завладеят

Проучването съчетава модели на орбитални взаимодействия и нагряване.Изследователят е направил симулации, включващи звезди с различен размер - от една звездна маса, каквато е тази на Слънцето, до една десета от нея.

Оказва се, че противно на досегашните схващания, нагряването, предизвикано от гравитационното въздействие, всъщност може да допринесе за формиране на магнитно поле, което от своя страна би увеличило шансовете за възникване на живот.

Източник: Фокус