Висшият антимонополен орган на ЕС одобри милиарди евро субсидии от седем държави-членки, насочени към стремежа на Европа да компенсира загубените позиции във високо стратегическия сектор на електрическите батерии.
Мегасубсидията от 3,2 милиарда евро (3,5 милиарда долара) от Германия, Франция, Италия, Полша, Белгия, Швеция и Финландия ще отиде за 17 компании и ще помогне да се генерират допълнителни 5 милиарда евро частни инвестиции, се казва в съобщение, цитирано от АФП.
Този ход е част от голям тласък, ръководен от Германия и Франция, за подготовка на Европа за появата на електрически автомобили при постепенно премахване на бензиновите и дизеловите двигатели заради опасения за околната среда.
ЕП: Европейският зелен курс ще бъде представен в Парламента от Урсула фон дер Лайен
В европейската автомобилна индустрия работят над 10 милиона души, а ЕС - воден от Германия и Франция - е дълбоко загрижен за зависимостта на Европа от автомобилните акумулатори от Азия.
Комисията, която се ангажира с антитръстовото законодателство на ЕС, обикновено се придържа към стриктна политика срещу държавните субсидии, но през 2014 г. даде повече свобода на държавите да подкрепят стратегически транснационални проекти.
Вълната от нови субсидии е част от инициатива, наречена Европейско сдружение за батерии.
Кампанията, стартирана през 2017 г. обхваща компании като немския автомобилен гигант BMW и химическите мултинационални компании BASF и Solvay.
Мегасубсидията от 3,2 милиарда евро (3,5 милиарда долара) от Германия, Франция, Италия, Полша, Белгия, Швеция и Финландия ще отиде за 17 компании и ще помогне да се генерират допълнителни 5 милиарда евро частни инвестиции, се казва в съобщение, цитирано от АФП.
Този ход е част от голям тласък, ръководен от Германия и Франция, за подготовка на Европа за появата на електрически автомобили при постепенно премахване на бензиновите и дизеловите двигатели заради опасения за околната среда.
ЕП: Европейският зелен курс ще бъде представен в Парламента от Урсула фон дер Лайен
В европейската автомобилна индустрия работят над 10 милиона души, а ЕС - воден от Германия и Франция - е дълбоко загрижен за зависимостта на Европа от автомобилните акумулатори от Азия.
Комисията, която се ангажира с антитръстовото законодателство на ЕС, обикновено се придържа към стриктна политика срещу държавните субсидии, но през 2014 г. даде повече свобода на държавите да подкрепят стратегически транснационални проекти.
Вълната от нови субсидии е част от инициатива, наречена Европейско сдружение за батерии.
Кампанията, стартирана през 2017 г. обхваща компании като немския автомобилен гигант BMW и химическите мултинационални компании BASF и Solvay.