Тоалети с изчистени линии, но украсени с бродерии - така "Диор" отдаде почит на майсторството в колекцията си висша мода, представена в музея "Роден" в Париж сред пъстър декор, също избродиран от млади индийки, съобщи АФП.
"Обсебена съм от бродерията, това е нещо много лично. Аз съм италианка, част от семейството ми живее на юг, през цялото време съм гледала жени да бродират - баба ми, лелите ми, майка ми . . . Винаги съм била запленена. Това е език, с който жените се изразяват" - каза пред АФП Мария Грация Киури, художествен директор за дамските колекции в "Диор".
Техниката е традиционна, но подходът е новаторски - бродерията не краси роклите, на практика те са зашити с нея, други шевове няма.
Колекцията е предимно в бяло и сиво, а фините бродериите са тон върху тон. Силуетът е удължен и опростен, по-изчистен от класическия ""Диор". Прическите са гладки - карета или кокчета, гримът е телесен с бяла черта под долния клепач. Саката са неподплатени, с двойно лице. Бродериите са направени от 380 жени от Бомбай за три месеца.
Строгата гама контрастира с пищността на пъстрия декор в музея "Роден". Той подчертава диалога между френските и индийски майстори.
Инсталацията ще остане в музея и ще може да бъде разглеждана от следващата седмица.
"Обсебена съм от бродерията, това е нещо много лично. Аз съм италианка, част от семейството ми живее на юг, през цялото време съм гледала жени да бродират - баба ми, лелите ми, майка ми . . . Винаги съм била запленена. Това е език, с който жените се изразяват" - каза пред АФП Мария Грация Киури, художествен директор за дамските колекции в "Диор".
Техниката е традиционна, но подходът е новаторски - бродерията не краси роклите, на практика те са зашити с нея, други шевове няма.
БТА
Колекцията е предимно в бяло и сиво, а фините бродериите са тон върху тон. Силуетът е удължен и опростен, по-изчистен от класическия ""Диор". Прическите са гладки - карета или кокчета, гримът е телесен с бяла черта под долния клепач. Саката са неподплатени, с двойно лице. Бродериите са направени от 380 жени от Бомбай за три месеца.
Строгата гама контрастира с пищността на пъстрия декор в музея "Роден". Той подчертава диалога между френските и индийски майстори.
Инсталацията ще остане в музея и ще може да бъде разглеждана от следващата седмица.