Немският автомобилен гигант BMW съобщи, че е сключил сделка с китайски доставчик, покриващ всичките му литиеви нужди за акумулатори за електрически превозни средства през следващите пет години.
Договорът за 540 милиона евро (599 милиона долара) с китайския „Ganfeng Lithium“ ще осигури „100 процента от нуждите за литиев хидроксид през 2020-24 г.“, заяви в изявление Андреас Венд, член на борда на BMW, който отговаря за сделката.
Изправени пред строгите нови регулации за вредни емисии в ЕС от следващата година и нарастващото обществено безпокойство относно изменението на климата, BMW - подобно на други немски производители на автомобили - планира производство на редица изцяло електрически и хибридни модели през следващите години.
BMW строи в Китай завод за електромобили
Предвидено е концернът да предложи 25 „електрифицирани“ автомобила в своите линии до 2023 г. - повече от половината изцяло захранвани от батерии.
"Нашата нужда от суровини ще нарасне в съответствие с новите цели. До 2025 г. само за лития очакваме нуждата да се покачи около седем пъти повече от сегашната", каза Венд.
Извличането на метали, жизненоважни за производството на батерии, като кобалт и литий, е подложено на засилен обществен контрол, откакто производителите на автомобили по целия свят започнаха да увеличават своите предложения за електрически превозни средства.
BMW заяви, че литият на „Ganfeng“ се добива в Австралия съгласно "най-строгите стандарти за устойчивост".
Междувременно стана ясно, че от следващата година кобалтът за батериите на компанията ще идва директно от мини в Австралия и Мароко.
Договорът за 540 милиона евро (599 милиона долара) с китайския „Ganfeng Lithium“ ще осигури „100 процента от нуждите за литиев хидроксид през 2020-24 г.“, заяви в изявление Андреас Венд, член на борда на BMW, който отговаря за сделката.
Изправени пред строгите нови регулации за вредни емисии в ЕС от следващата година и нарастващото обществено безпокойство относно изменението на климата, BMW - подобно на други немски производители на автомобили - планира производство на редица изцяло електрически и хибридни модели през следващите години.
BMW строи в Китай завод за електромобили
Предвидено е концернът да предложи 25 „електрифицирани“ автомобила в своите линии до 2023 г. - повече от половината изцяло захранвани от батерии.
"Нашата нужда от суровини ще нарасне в съответствие с новите цели. До 2025 г. само за лития очакваме нуждата да се покачи около седем пъти повече от сегашната", каза Венд.
Извличането на метали, жизненоважни за производството на батерии, като кобалт и литий, е подложено на засилен обществен контрол, откакто производителите на автомобили по целия свят започнаха да увеличават своите предложения за електрически превозни средства.
BMW заяви, че литият на „Ganfeng“ се добива в Австралия съгласно "най-строгите стандарти за устойчивост".
Междувременно стана ясно, че от следващата година кобалтът за батериите на компанията ще идва директно от мини в Австралия и Мароко.