МакЛарън все още таи надежди за титла, топи съперници
МакЛарън все още таи надежди за титла, топи съперници / netinfo
Люис Хамилтън все още има шанс да стане шампион във Формула 1, настояват медиите във Великобритания. Неговият отбор МакЛарън ще подаде контестация срещу ФИА за решението на централата да не накаже два от останалите тимове в Гран При на Бразилия.

Кими Райконен с Ферари спечели титлата при пилотите, след като Хамилтън завърши седми.

Стюардите на състезанието разследваха след финала проблеми с горивото в колите на Уилямс и БМВ Заубер, но реши да не ги разследва. Ако пилотите на тези тимове бяха дисквалифицирани, Хамилтън щеше да завърши четвърти, което щеше да му донесе световната корона. МакЛарън уведоми ФИА късно снощи, за намерението си да обжалва решението на стюардите.

Проблемите с БМВ Заубер и Уилямс се състояха в техническо нарушение – нередност в температурата на горивото – което може би е дало предимство за пилотите им.

Нико Розберг завърши четвърти със своя болид Уилямс, докато двамата пилоти на БМВ – Роберт Кубица и Ник Хайфелд финишираха съответно пети и шести.

След тричасово заседание, стюардите предпочетоха да не налагат наказание нито на един от тези отбори, като така потвърдиха титлата на Райконен, който я спечели само с точка преднина пред Хамилтън и Алонсо.

Бившият световен шампион Деймън Хил застана зад МакЛарън като обвини стюардите в двоен стандарт. Той смята, че МакЛарън е бил ощетен от ФИА повече от веднъж този сезон, докато други отбори са се измъквали.

По правилата на ФИА, температурата на горивото в болида не може да е с повече от 10 градуса по-ниска от температурата на пистата. Но според ББС, има сведения за нарушаване на това правило, тъй като горивото на Хайфелд е било с 13 градуса по-ниска при първото спиране в бокса, и с 12 градуса по-ниска при второто влизане в пит-стопа. При трите спирания на Кубица тези величини са били съответно 14, 13 и 13 градуса. В болида на Розберг са измерени 13 и 12 градуса. По-ниската температура на горивото може да подобри представянето на болида.

ФИА вече е наказвала Михаел Шумахер и Дейвид Култард по такава причина през 1995 година, когато горивото в техните болиди, съответно Бенетон-Рено и Уилямс-Рено, бе в разрез с правилника.