Дали една картина е от голям художник и е оригинална, или фалшификат, е много трудно да се каже. За целта се изискват доста сериозни изследвания. Това коментира пред NOVA реставраторът Емил Чушев.
Въпросът за това как се проверява дали една картина е оригинална излезе след откритото от ГДБОП платно, за което се смята, че е на Джаксън Полък. А покрай картината излязоха и мистериозни детайли. Предполага се, че тя е била част от колекцията на румънския комунистически лидер Николае Чаушеску. На гърба на платното има посвещение на актрисата Лорън Бeкол.
„Не можеш с един поглед да кажеш дали картината е оригинална, изискват се доста сериозни изследвания и доста време и ресурси”, коментира Емил Чушев. „Не знам дали са направени такива изследвания, според мен не могат да се направят за толкова кратко време”, каза още реставраторът.
Според него на черния пазар от България се изнасят доста антики, но попадането на такава картина у нас е случайност.
„Надали в България има човек, който да даде 50 милиона евро за такава картина, при положение, че много трудно може да се докаже нейната автентичност”, смята Чушев.
Въпросът за това как се проверява дали една картина е оригинална излезе след откритото от ГДБОП платно, за което се смята, че е на Джаксън Полък. А покрай картината излязоха и мистериозни детайли. Предполага се, че тя е била част от колекцията на румънския комунистически лидер Николае Чаушеску. На гърба на платното има посвещение на актрисата Лорън Бeкол.
„Не можеш с един поглед да кажеш дали картината е оригинална, изискват се доста сериозни изследвания и доста време и ресурси”, коментира Емил Чушев. „Не знам дали са направени такива изследвания, според мен не могат да се направят за толкова кратко време”, каза още реставраторът.
Според него на черния пазар от България се изнасят доста антики, но попадането на такава картина у нас е случайност.
„Надали в България има човек, който да даде 50 милиона евро за такава картина, при положение, че много трудно може да се докаже нейната автентичност”, смята Чушев.