NOVA е най-гледаната българска телевизия за последните пет години. Резултатите на пийпълметричните системи, с които медията работи1, категорично показват, че и след пролетния сезон, за зрителите в активна възраст NOVA е безапелационен лидер пред всички останали български канали. В условията на извънредната ситуация в страната, медията затвърди водещата си позиция като основен и надежден източник на актуална информация и развлекателно съдържание. Данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България сочат, че през пролетния телевизионен сезон NOVA демонстрира категорично предимство в аудиторния дял спрямо втората по гледаемост телевизия. Среднодневно 26% повече зрители в активна възраст са предпочели NOVA, а в праймтайм разликата в полза на медията е 34%.
Тази пролет NOVA предложи изключително амбициозна и разнообразна програмна схема, която реализира без съществени промени, въпреки необичайните обстоятелства на пандемия и застрашаваща икономическа криза. Качественото съдържание впечатли зрителите в активна възраст, които оцениха по-високо ключовите праймтайм заглавия на NOVA спрямо съдържанието на бТВ по същото време. В класацията на най-гледаните предавания от аудиторията в същата целева група през пролетта (22 февр.- 22 май), първите пет позиции са заети от продукции на NOVA, които освен впечатляващи резултати в ефир, постигнаха и изключително висока разпознаваемост сред онлайн потребителите. Според данните на Google Analytics, те са генерирали над 16 милиона видеогледания в платформите на Нова Броудкастинг Груп.
Като новатор на българския телевизионен пазар и този сезон, наред с вече утвърдените и любими формати и сериали, NOVA наложи нови и непознати до този момент за аудиторията заглавия, сред които риалити формата „Един за друг“ и два премиерни български сериала - комедийния „All Inclusive“ и драматичния „Ягодова луна“.
Категоричен фаворит на зрителите в активна възраст тази пролет е осмият сезон на най-гледания формат в ефира – „Като две капки вода“. Любимото шоу за преобразявания постигна впечатляващи резултати през целия сезон и рекорд за най-висок дял на финал от старта на предаването през 2013 г. досега, отчетени от пийпълметричните системи2, с които NOVA работи в периода на излъчването му. Сериозен интерес провокира и третият сезон на кулинарната надпревара Hell’s Kitchen България, която въпреки извънредната ситуация в страната, зрителите в активна възраст на NOVA също имаха възможността да проследят до финала и определиха като една от най-гледаните продукции в ефира. Привлекателен за същата целева група стана и съботно-неделният праймтайм с най-романтичното и позитивно предаване в българския телевизионен ефир - „Един за друг“.
Следвайки дългосрочния си ангажимент в подкрепа на българското филмово производство, специално място в програмата на NOVA и тази пролет заеха българските сериали, които освен с високи резултати, се отличиха и с жанровото си разнообразие. Безусловно любовта на зрителите в активна възраст спечели морският комедиен сериал „All Inclusive“, който се превърна в най-успешния през сезона. Приоритет на аудиторията от същата целева група в часовия си пояс беше и другият премиерен сериал „Ягодова луна“, посветен на една от най-благородните професии – пожарникарите. Тази пролет „Откраднат живот“ със своя девети сезон „Системата“ затвърди позицията си на най-успешен български медицински сериал.
В динамично променящата се обстановка в условията на извънредна ситуация в страната, аудиторията в активна възраст се довери на новините и актуалните предавания на медията като предпочитан източник на информация. Данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България сочат преимущество от 15% на средния аудиторен дял на всички емисии новини на NOVA, заедно с извънредните, сравнен със същия показател при емисиите на втората по гледаемост телевизия. По-висока зрителска оценка в сравнение с резултатите на бТВ получават още сутрешните блокове „Здравей, България“ и „Събуди се“, следобедните публицистични предавания „Плюс-Минус. Коментарът след новините“ и „Неделята на NOVA“, както и съботно-неделните предавания „Темата на NOVA“ и „Карай направо“.
Очевидно е и предпочитанието на аудиторията в активна възраст към групата собствени канали на Нова Броудкастинг Груп в сравнение с групата канали на бТВ Медиа Груп. Над една трета от този аудиторен сегмент през периода на пролетния сезон са предпочели каналите на Нова Броудкастинг Груп с преднина от 14%. В най-гледаното време още повече зрители - 40% от посочената аудитория, са избрали каналите на Нова Броудкастинг Груп с 22% по-висок аудиторен дял.
Впечатляващо е превъзходството и сред зрителите от градовете (18-49 г.), сред по-младата аудитория на възраст 18-34 години и сред жените 25-54 години – отново над 40% от зрителите от посочените аудиторни сегменти са предпочели групата канали на Нова Броудкастинг Груп.
Следвайки своята мисия на социално отговорна компания, в условията на извънредно положение NOVA подкрепи и стартира поредица от кампании в помощ на борбата с пандемията. Инициативата „Заедно“ на служителите на телевизията до момента помогна на над 450 български семейства с пакети с хранителни продукти от първа необходимост. В подкрепа на дарителството, Новините на NOVA стартираха кампания, която обявява имената на „Дарителите“ в национален ефир и чрез онлайн платформите на компанията. В ситуацията на икономическата криза, Нова Броудкастинг Груп и Нет Инфо създадоха фонд на стойност от 1 милион лева в помощ на малкия и среден бизнес в България. „NOVA възможност за теб“ дава шанс на 100 български фирми да популяризират дейността си пред широка публика чрез дигиталните активи от портфолиото на мултимедийната група.
NOVA
NOVA
Тази пролет NOVA предложи изключително амбициозна и разнообразна програмна схема, която реализира без съществени промени, въпреки необичайните обстоятелства на пандемия и застрашаваща икономическа криза. Качественото съдържание впечатли зрителите в активна възраст, които оцениха по-високо ключовите праймтайм заглавия на NOVA спрямо съдържанието на бТВ по същото време. В класацията на най-гледаните предавания от аудиторията в същата целева група през пролетта (22 февр.- 22 май), първите пет позиции са заети от продукции на NOVA, които освен впечатляващи резултати в ефир, постигнаха и изключително висока разпознаваемост сред онлайн потребителите. Според данните на Google Analytics, те са генерирали над 16 милиона видеогледания в платформите на Нова Броудкастинг Груп.
Като новатор на българския телевизионен пазар и този сезон, наред с вече утвърдените и любими формати и сериали, NOVA наложи нови и непознати до този момент за аудиторията заглавия, сред които риалити формата „Един за друг“ и два премиерни български сериала - комедийния „All Inclusive“ и драматичния „Ягодова луна“.
Категоричен фаворит на зрителите в активна възраст тази пролет е осмият сезон на най-гледания формат в ефира – „Като две капки вода“. Любимото шоу за преобразявания постигна впечатляващи резултати през целия сезон и рекорд за най-висок дял на финал от старта на предаването през 2013 г. досега, отчетени от пийпълметричните системи2, с които NOVA работи в периода на излъчването му. Сериозен интерес провокира и третият сезон на кулинарната надпревара Hell’s Kitchen България, която въпреки извънредната ситуация в страната, зрителите в активна възраст на NOVA също имаха възможността да проследят до финала и определиха като една от най-гледаните продукции в ефира. Привлекателен за същата целева група стана и съботно-неделният праймтайм с най-романтичното и позитивно предаване в българския телевизионен ефир - „Един за друг“.
Следвайки дългосрочния си ангажимент в подкрепа на българското филмово производство, специално място в програмата на NOVA и тази пролет заеха българските сериали, които освен с високи резултати, се отличиха и с жанровото си разнообразие. Безусловно любовта на зрителите в активна възраст спечели морският комедиен сериал „All Inclusive“, който се превърна в най-успешния през сезона. Приоритет на аудиторията от същата целева група в часовия си пояс беше и другият премиерен сериал „Ягодова луна“, посветен на една от най-благородните професии – пожарникарите. Тази пролет „Откраднат живот“ със своя девети сезон „Системата“ затвърди позицията си на най-успешен български медицински сериал.
NOVA
NOVA
Впечатляващо е превъзходството и сред зрителите от градовете (18-49 г.), сред по-младата аудитория на възраст 18-34 години и сред жените 25-54 години – отново над 40% от зрителите от посочените аудиторни сегменти са предпочели групата канали на Нова Броудкастинг Груп.
Следвайки своята мисия на социално отговорна компания, в условията на извънредно положение NOVA подкрепи и стартира поредица от кампании в помощ на борбата с пандемията. Инициативата „Заедно“ на служителите на телевизията до момента помогна на над 450 български семейства с пакети с хранителни продукти от първа необходимост. В подкрепа на дарителството, Новините на NOVA стартираха кампания, която обявява имената на „Дарителите“ в национален ефир и чрез онлайн платформите на компанията. В ситуацията на икономическата криза, Нова Броудкастинг Груп и Нет Инфо създадоха фонд на стойност от 1 милион лева в помощ на малкия и среден бизнес в България. „NOVA възможност за теб“ дава шанс на 100 български фирми да популяризират дейността си пред широка публика чрез дигиталните активи от портфолиото на мултимедийната група.