МЕТРО България въвежда нова комуникационна концепция – „Живей, пазарувай и пести на едро!“, която засилва позицията на компанията като доверен партньор на предприемачите в сектори ХоРеКа и Традиционна търговия и домакинствата в България. Тя подчертава ангажимента на МЕТРО да предлага не просто продукти, а повече възможности, повече спестявания и повече свобода за развитие на бизнеса и подобряване на ежедневието.
На специално събитие представители на компанията споделиха ключови постижения от последната година и очертаха приоритетите за настоящата. Сред тях са трансформацията на магазините в многоканални центрове за търговия на едро, ускоряването в развитието на уникалната си ценова политика, която гарантира конкурентни условия за пазаруване, както и инвестициите в развитието на служителите.

През изминалата финансова година (01.10.2023 – 30.09.2024 г.) МЕТРО България реализира продажби от над 1.2 млрд. лв. и постигна най-високия реален ръст в историята си – +10% (без инфлация). Основен двигател на този успех са бизнес клиентите, които формират над 60% от общите продажби, както и бързо развиващата се услуга „Доставки“. Съществен принос има и програмата „Вземи повече, спести повече“ („Цени на ниво“), чрез която се гарантират постоянно конкурентни цени с отстъпки за количество върху над 7000 продукта.
С новата комуникационна концепция „Живей на едро“ МЕТРО като многоканален търговец на едро ясно очертава обещанията към своите клиентите:
- „Цени на ниво“ – стабилни цени през цялата година, които предлагат три ценови нива с отстъпки за количества. Първо ниво = цена за 1 брой, второ ниво = цена, равна на промоционалните цени в ритейла и трето ниво = цена за пазар на едро. По този начин се осигурява конкурентоспособността на бизнес клиентите и сигурност за домакинствата, които не е необходимо да се съобразяват с промоции в определен срок.
- Собствени марки и качество – МЕТРО продължава да бъде мястото, където любителите на добрата и качествена храна ще намерят достъпни продукти за професионалисти. Продуктите собствени марки преминават 7-степенен контрол на качеството, а магазините са сертифицирани по IFS Wholesale стандарт, който единствено МЕТРО като търговец на едро с верига от магазини защитава в България.
- Търговска площ - компанията активно модернизира своите търговски обекти, за да създаде по-ефективна и удобна среда за клиентите. Подредбата в магазините е адаптирана към логиката на пазаруване, а новите зони за палетно излагане улесняват достъпа до продуктите. До момента са обновени 6 обекта, а през тази година предстои завършването на пълната трансформация с оставащите 5 магазина.
„В МЕТРО вярваме, че животът на едро не е просто начин на работа, а философия за успех и растеж. Нашата мисия е не само да предлагаме продукти, но и да създаваме възможности за професионалистите и домакинствата, които търсят качество, ефективност и стабилност.
Убедени сме, че истинският успех се гради с мащаб, смелост и иновации“, сподели Жан Котан, изпълнителен директор на МЕТРО България.

Грижата за служителите остава ключов приоритет за МЕТРО България. Те са посланиците на философията на едро, общност, движена от амбиция, почтеност и желание за растеж. За осма поредна година компанията е отличена със сертификат „Top Employer“ – едно от най-престижните признания за работодателска марка, като резултатите ѝ надхвърлят националните и международните стандарти. МЕТРО инвестира в развитието на своите екипи чрез иновативни програми като обратно менторство, при който младите таланти споделят своите перспективи с ръководния състав, помагайки му да разбере новите тенденции и очаквания на служителите. Вече десета година компанията е част от програмата по дуално обучение, като тази година в магазините работят 47 ученика от дуални паралелки. Специално за тези млади таланти МЕТРО инвестира и в „Кариерна лаборатория“ – проект за улесняване на кариерното им ориентиране.

За да представи философията на „Живей на едро“ по ангажиращ и достъпен начин, МЕТРО България си партнира с актьора Китодар Тодоров. С характерното си чувство за хумор и харизматично присъствие, той ще помогне на компанията да направи новата си концепция близка и разбираема за всички, чрез споделянето на серия от вдъхновяващи теми и послания.

МЕТРО България остава привлекателна дестинация не само за бизнес клиентите, но и за домакинствата, любителите на кулинарията и всички, които търсят качествени продукти на изгодни цени. Благодарение на широкия асортимент и прозрачната ценова политика, те могат да пазаруват изгодно през цялата година, без да зависят от краткосрочни промоции.
Живей на едро! Пазарувай на едро! Пести на едро!
За МЕТРО България
МЕТРО България - най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар от 1999 година, обслужваща клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 магазина, както и 1 база за “Доставки”, с 2000 служители. За нуждите на B2B клиентите, МЕТРО развива дейността си в многоканален модел на търговия, който съчетава магазини за търговия на едро и услуга за доставки на хранителни и нехранителни продукти.
Хиляди професионални клиенти на МЕТРО България разчитат на продуктовата компетентност и качествените услуги на компанията, за да осъществяват успешно своя ежедневен бизнес. Отговорността е заложена в начина, по който МЕТРО осъществява дейността си - създавайки споделена стойност за общностите чрез своята ESG стратегия.