Космоса
Космоса / ThinkStock/Getty Images
 Снимка, направена от телескопа VISTA (Visible and Infrared Survey Telescope for Astronomy) на Европейската южна обсерватория, показва милиони звезди в галактиката Малък Магеланов облак и хвърля светлина върху звездообразуването, съобщи ЮПИ.

Откриха мъртъв близнак на Млечния път

Телескопът в Чили наблюдавал инфрачервената радиация от изпълнения с космически прах Малък Магеланов облак - една от най-близките до Млечния път галактики.
Методът, ползващ телескопа VISTA, осигурява по-голяма видимост, като прахът прегражда пътя на видимата светлина и само частично на инфрачервената.

Астрофизици откриха млади предшественици на Млечния път

"Избягала" черна дупка разказва за вселенски катаклизъм

Снимка, качена в мрежата от Европейската южна обсерватория тази седмица, представя с големи подробности галактиката Малък Магеланов облак, която е на разстояние около 200 000 светлинни години.

Малкият Магеланов облак и Големият Магеланов облак са галактики джуджета с неправилна форма. Те могат да се наблюдават с невъоръжено око в южното полукълбо.

Космическият телескоп "Хъбъл" засне галактика хибрид (СНИМКИ)

Анализът на снимките, направен от Стефано Рубеле от университета в Падуа, Италия, разкри, че повечето звезди в Малкия Магеланов облак са се формирали по-късно в сравнение с тези в други съседни галактики.