Издирването на "изгубен" шедьовър на Леонардо да Винчи, продължило столетия, бе прекратено официално, след като експерти обявиха, че ренесансовият гений никога не е рисувал легендарната картина "Битката при Ангиари", предаде ДПА.
За творбата, увековечила победата през петнадесети век на Флорентинската република срещу херцогство Милано, отдавна се смяташе, че е скрита зад друг стенопис в Палацо Векио във Флоренция.
"Леонадро никога не е рисували битката върху тази стена, това е заключението ни", обяви Франческа Фиорани, специалист по история на изкуството от Университета на Вирджиния на конференция в галерия "Уфици".
Тя уточни, че Леонардо направил само няколко скици за мащабната творба, която му била поръчана в началото на шестнадесети век.
Има свидетелства за материалите, доставени на художника във връзка с поръчката и те "не били материали за рисуване на битката, а за подготовка на стената", каза специалистката. "Подготовката на стената обаче не вървяла добре и всичко спряло дотук", каза Фиорани, която представи нова научна публикация, на която е съавтор с още няколко международни експерти.
Те оспорват теорията на италианския изследовател Маурицио Серачини, който през 2012 г. се прочу с твърденията си, че е открил изгубения шедьовър на Да Винчи. Серачини пробива малки дупчици в друга фреска на една от стените в Палацо Векио и заявява, че е открил зад нея следи от черен пигмент, подобен на използвания от Леонардо за "Мона Лиза".
За творбата, увековечила победата през петнадесети век на Флорентинската република срещу херцогство Милано, отдавна се смяташе, че е скрита зад друг стенопис в Палацо Векио във Флоренция.
"Леонадро никога не е рисували битката върху тази стена, това е заключението ни", обяви Франческа Фиорани, специалист по история на изкуството от Университета на Вирджиния на конференция в галерия "Уфици".
Тя уточни, че Леонардо направил само няколко скици за мащабната творба, която му била поръчана в началото на шестнадесети век.
Има свидетелства за материалите, доставени на художника във връзка с поръчката и те "не били материали за рисуване на битката, а за подготовка на стената", каза специалистката. "Подготовката на стената обаче не вървяла добре и всичко спряло дотук", каза Фиорани, която представи нова научна публикация, на която е съавтор с още няколко международни експерти.
Те оспорват теорията на италианския изследовател Маурицио Серачини, който през 2012 г. се прочу с твърденията си, че е открил изгубения шедьовър на Да Винчи. Серачини пробива малки дупчици в друга фреска на една от стените в Палацо Векио и заявява, че е открил зад нея следи от черен пигмент, подобен на използвания от Леонардо за "Мона Лиза".