/ / iStock/Getty Images
Бродуей се завръща след най-голямата пауза в историята си и с нови инвеститори и големи планове. За грандиозното си отваряне е решен да докаже, че няма друг такъв бизнес като шоубизнеса, предаде Ройтерс.

Оптимизмът се подсилва и от завръщането на сцена през септември на мюзикъли и пиеси, начело с хитовите "Хамилтън", "Цар Лъв" и "Злата вещица от Запада".

Театрите ще могат да отворят със 100 процента от капацитета си, като от публика, актьори и задкулисни екипи ще се изисква да покажат доказателства за ваксинация.

Прочутите театри на Бродуей отново ще приемат публика (ВИДЕО)

Бродуейските продуценти, които никога не бягат от риска, вече подкрепят нови проекти, въпреки загубите от продажбата на билети в размер на милиони долари. Големите три мюзикъла печелеха около 1 милион долара на седмица преди 18-месечното затваряне на Бродуей, започнало през март 2020 г.

"Продуцентите подкрепят това, което ги влече. В това, което правим, няма нищо сигурно. Ако разчитахме на безопасността, щяхме да сме инвестиционни банкери, счетоводители, адвокати", казва Кен Девънпорт, продуцент на отличените с награди "Тони" мюзикъли "Секси ботуши" и "Веднъж на този остров".

"Този бизнес е благосклонен към смелите. Вярвам, че през следващите пет години предстои да станем свидетели на ренесанс на театъра", допълва Девънпорт, който има шест нови представления в процес на развитие.

Поставянето на нов мюзикъл на Бродуей изисква първоначална инвестиция от около 10-15 милиона долара, включително заплати за актьорския състав и екипа, грим, декори, реклама. За пиесите обикновено е необходима по-малко от половината от тази сума.

Оптимизмът на Бродуей не изглежда обезсърчен от липсата на влиятелния продуцент Скот Рудин, който заяви през април, че се оттегля след множество обвинения срещу него за тормоз над персонала. Рудин се извини за поведението си.

Вместо това оттеглянето на Скот Рудин отвори пътя за нови инвеститори, като същевременно не "слага спирачка" на големи бюджетни проекти като първата нова постановка на Бродуей на мюзикъла "Забавно момиче" и плановете за нова постановка на "Мечтателки".

"Не се усеща празнота. Има цели групи хора, които преди това не са били молени да инвестират в шоу на Бродуей или не са осъзнали, че това е нещо, в което могат да се включат.

Сега пред тях се отваря тази нова възможност", казва театралният редактор Гордън Кокс за "Варайъти".

Не всичко на Броудей обаче е розово след травмиращото затваряне. Мюзикълът "Замръзналото кралство" на "Дисни" няма да се завърне на сцена, нито новата постановка на "Уестсайдска история", подкрепена от Скот Рудин. Пиесата от две части за Хари Потър е събрана в едно и няма информация относно плановете отпреди пандемията за възраждането на класики като "Смъртта на търговския пътник" и "Нашият град".

За тази есен все пак са обявени седем нови пиеси, всички от чернокожи автори. Някои се финансират от инвеститори-дебютанти на Бродуей, сред които съоснователката на Блек Ентъртейнмънт Телевижън (BET) Шийла Джонсън. Джонсън влага средства в пиесата "Мисли на цветнокож мъж", а съвместно с известната кулинарка Карла Хол ще инвестира в мюзикъл, озаглавен "Грейс" и посветен на кулинарната история на чернокожите.

"На Бродуей идват разнообразни нови пари, които са изключително полезни", казва продуцентът на "Мисли на цветнокож мъж" Брайън Морланд.

"Рискът винаги ще бъде част от бродуейската ДНК. Някои от най-успешните и вълнуващи шоута на Бродуей са от типа, че ако ги погледнеш на хартия, вероятно ще се запиташ "Кой би гледал това?" Предстои да видим някои наистина дръзки предложения, чиито продуценти заявяват: "Обичам тази пиеса и посланието в нея. Напук на пандемията тя заслужава да бъде на Бродуей", отбелязва Кен Девънпорт.
БТА