Медиите редовно са критикувани, че съсредоточават вниманието върху подчертано лошите новини - денонощно отразяват трагедии и конфликти. Ново американско изследване обаче показва, че читателите и зрителите получават точно това, което искат, съобщи ЮПИ.
Изследователи от Вашингтонския държавен университет са съставили алгоритъм за анализиране на потребителското търсене. Резултатите показват, че хората, които четат вестници или слушат новинарските блокове, предпочитат лошите новини пред добрите. А тъй като медиите също са зависими от печалбите, те дават на клиентите това, което искат и което се търси.
По данни на сп. Information Economics and Policy причината е, че хората се стремят да избягнат рисковете, а не да получат допълнителна изгода. Като илюстрация американските учени привеждат следния пример: загубата на 1000 долара предизвиква у човека по-голяма емоционална реакция, отколкото придобиването на допълнителни 1000 долара. Същото е и с новините: хората предпочитат да научават за опасностите, например грипна епидемия или банкрут на компания, за да не се разболеят, или за да не влагат парите си в съмнителни акции.
Все пак учените съветват медиите да не се възползват прекалено много от това откритие. Прекомерното количество лоши новини действа подтискащо на читателите и зрителите.
Източник: БТА