/ thinkstock
С каяк по каналите, за да си напазарувате хранителните продукти, няколкоминутна разходка до метростанцията или с колело по пешеходната улица, за да се срещнете със съседи - ако искате да живеете в копенхагенския квартал Норт харбър, колата няма да е нещо, което ще ползвате често.

Градовете, които са готови за бъдещето (ВИДЕО/СНИМКИ)

Това поне е целта на архитект Рита Юстесен. От 2007 година тя е натоварена със задачата да превърне някогашното промишлено пристанище на датската столица в чисто нов квартал и да направи така, че 3,5-те милиона квадратни метра жилищна и търговска площ да бъдат финансово и климатично устойчиви.

Копенхаген
thinkstock

Това означава колите да са сврени неудобно в централизирани паркинги, за да не се насърчава карането на автомобили. Да има повече велоалеи, каналите и пристаните да са достатъчно чисти, че да може да се плува в тях. А също така да има метростанция с удобни връзки за предвидените 40 000 жители на квартала и 40 000 работещи до 2060 година.

ThinkStock/Getty Images

Докато държавите се надпреварват да постигнат амбициозните климатични цели за намаляване на въглеродните емисии, много градове търсят устойчиво градско устройство, за да помогнат на гражданите си да намалят използването на енергия, да подобрят общественото благополучие и свързаност, а също така да се справят с повишаващите се температури и наводненията.

Коя е жената модел за „Малката русалка” в Копенхаген? (СНИМКИ)

Проектираните пространства, при които се отчитат последиците от климатичните промени, могат да помогнат за промяната в поведението и да направят по-лесен "зеления" живот на хората, според доклад на British Psychological Society.

ThinkStock/Getty Images

"Казахме, че ще направим устойчив град по копенхагенски. Това означава, че устойчивият начин на живот трябва да бъде лесен. Това означава кратки разстояния до метрото, магазините и местата за отдих, казва Юстесен, която е главният архитект на фирмата, собственост на градския съвет, By & Havn.

Желаем да направим наистина привлекателен квартал, където хората искат да живеят и да останат - това за нас е и устойчиво в дългосрочен план, допълни Юстесен, вървейки покрай строежи в Норт харбър, където живеят 1500 души от 2015 година.
БТА