/ БГНЕС, архив
КАТ
93401
КАТ
  • КАТ
Страната ни изостава с видеоконтрола на движението по пътищата и за това повече се нарушават правилата, обяви пред Дарик бившият шеф на КАТ-Пътна полиция комисар Алекси Стратиев. По думите му са нужни 400 камери, а са поставени само 25.
 
Заради катастрофата в аварийната лента на магистрала "Хемус" на Великден, при която загинаха двама души, комисар Стратиев припомни кой може и кога да се движи или спре в нея:
 
"Самото наименование подсказва, че това е лента, която може да се ползва в случаи на авария, но не и да се движи по нея всеки, който реши, че така му е по-удобно. Както аварийната лента, така и автобусните ленти, също се ползват неправомерно от много водачи. Понякога човек свиква да прави такива "малки" нарушения на закона за движение по пътищата и когато направи 1, 2 или 3, вече си става един потенциален и постоянен нарушител и на тази база, когато не получи съответната санкция за конкретно нарушение, той стига до нарушения, които вече застрашават неговия или живота на останалите участници в движението. Стига се пътно-транспортно произшествие", посочи той.
 
Много е важно хората да осъзнаят, че тези правила не са измислени, за да се спазват просто така, те са създадени, за да пазят човешкия живот, каза още Стратиев.
 
"Глобата не споделям, че трябва да бъде винаги огромна, за да стряска нарушителите. По-скоро и малките глоби играят своята роля и са ефективни, но е много важно всеки, който е нарушил правилата, да бъде наказан, за да не се повтаря. Ако имаме големи глоби, но не се установяват тези нарушения, те са безсмислени", допълни той.
 
В почти всички държави от ЕС да се кара в аварийната лента е грубо нарушение, посочи бившият шеф на КАТ-Пътна полиция.
 
"Лично аз съм усещал страха от това нарушение в моя пътуване до Германия. Закъснявахме за полет, но шофьорът по никакъв начин не пожела да стъпи на аварийната лента, защото имаше задръстване. Там е насадено това усещане на водачите, че не бива да се нарушават правилата, но то не е защото санкциите са големи, а защото видеоконтролът е постоянен. В нашата страна обаче този контрол е много изостанал в сравнение с всички европейски страни. Това води до неприятни резултати от пътно-транспортната обстановка в страната", каза още Алекси Стратиев.
 
От 20 до 150 лева е глобата за водач, който наруши правилата за престой или паркиране в пътното платно. Алекси Стратиев припомни искането си за намаляване на максимално допустимата скорост за движение на магистрала – от 140 на 130 км/ч.