Шофьорът на автобуса убиец остава под домашен арест

Григор Григоров
Григор Григоров / БГНЕС
Шофьорът на автобуса убиец остава под домашен арест
98637
Шофьорът на автобуса убиец остава под домашен арест
  • Шофьорът на автобуса убиец остава под домашен арест
Софийският окръжен съд постави под домашен арест Григор Григоров – шофьорът на автобуса, катастрофирал край Своге. Той е обвинен в причиняване на смърт по непредпазливост на 17 души и нанасяне на телесни повреди на други 16. В съда прокуратурата се позова най-вече на свидетелски показания на очевидци, които дават сходно описание на катастрофата.

Адвокатът на шофьора на автобуса: Той е мислил за самоубийство

Григор Григоров
БГНЕС

Адвокатът на Григоров Христо Ботев призова в рамките на процеса да се изясни и отговорността и на АПИ, Агенция Пътна администрация” и фирмата изпълнител на ремонта. Вчера регионалният министър Николай Нанков съобщи, че асфалтовите проби, взети от района на катастрофата, са показали наличие на варовик, чиято употреба е недопустима спрямо нормативите.
 
Ако бъде признат за виновен, Григор Григоров може да получи между 5 и 20 години затвор. Това бе и причината съдията Пламен Петков да обяви, че има опасност от укриването му, ако бъде пуснат с по-лека мярка за неотклонение. Според съда може да се направи и обосновано предположение, че Григоров е навлязъл в насрещното и е карал с превишена скорост. Данните обаче са събрани предимно от свидетелски показания на пътници в автобуса и на други шофьори. Сред тях има и разминавания – например за силата на дъжда в района. Според защитника на Григоров адвокат Христо Ботев е недопустимо за доказване на катастрофа да се ползват показания на хора, които евентуално могат да са били съпричинители на катастрофата. Ботев се усъмни и в данните, че Григоров е карал с 13 км/ч над позволеното.

Участник в инцидента край Своге: Шофьорът на автобуса не гледаше пътя (ВИДЕО)

Григор Григоров
БГНЕС

"За мен тахографът не техническо средство, което може да установи скоростта. Има например спирачен път, деформации по автомобила и т.н. Дори тахографът би трябвало да бъде изследван от друг вид специалист, а не от автотехник. Делата за ПТП-та обикновено се доказват с обективни данни - това са спирачни пътища, следи от автомобили по мантинели, остатъци, части. В момента има свидетелски показания - един гледал наляво, друг надясно, така му се строило, пък не помнел. Нормално е хората и да не помнят", коментира Ботев.
 
Адвокатът призова разследването да продължи паралелно, а да не се разделя на отделни дела, което според него би довело до размиване на отговорността: "За мен по-важно е защо този участък стои така с години и взима жертви. Там наистина при завой, искаш или не, се навлиза в отсрещната лента. В момента поне по мое впечатление върви едно разследване във всички посоки. За мен ще се размият нещата, ако започне отделяне на материали по други дела, едно прекратено, друго спряно, трето - не знам какво. Ако върви едно паралелно разследване във всички посоки, аз ще призная, че наистина прокуратурата си върши работата. Защото това е участък, който е взимал жертви. В делото има данни, че ОДМВР е сигнализирало всички институции, има други становища, че спешно трябва да се направи ремонт. Просто всеки е стоял и е чакал нещо да се случи и то се случи. Според мен по това дело трябва да има още обвиняеми".

Експерти: Знакът, ограничаващ скоростта за движение край Своге, не е по правилата

Своге протест
БГНЕС

До момента Григор Григоров обаче остава единственият обвиняем. В съдебната зала той заяви през сълзи, че съжалява за случилото се, а адвокатът му допълни, че психическото му състояние е тежко, защото шофьорът познава голяма част от пострадалите и загиналите.
 
Решението на съда не е окончателно, а защитата обяви, че ще го обжалва пред Софийският апелативен съд.