/ БГНЕС, архив
Водач платил три пъти за винетка, без да получи дори касов бон
100926
Водач платил три пъти за винетка, без да получи дори касов бон
  • Водач платил три пъти за винетка, без да получи дори касов бон
Водач от Пазарджик платил три пъти за електронна винетка, след което се оказало, че няма валидна и се наложило да купи четвърта, от гише. За първите три не получил дори касов бон, макар че парите са преведени по сметка на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Досега - вече два месеца, не получава и отговор на молбата си за възстановяване на парите, въпреки че срокът за това е едномесечен.

Междувременно мъжът е направил всичко по силите си да си върне напразно платените суми. От АПИ го съветват да подаде молба в Областното пътно управление в Пазарджик, но и от двете ведомства са единодушни, че за повече информация трябва да се обърнат към дъщерната фирма БГ Тол. Връзката с нея е само с кол-център, чиито служителки обясняват, че нищо не зависи от тях. Или по имейл, от който се получават автоматично генерирани нищо неказващи отговори.

Как да си върнете парите, ако сте платили няколко пъти за винетка?

На 1 януари т.г. Красимир Нанов отива в една от бензиностанциите в града, за да си плати винетка, тъй като на следващия ден му предстои пътуване до София. Около 20,00 ч. прави три опита, нито един от които не е успешен. Това разказа пред Дарик съпругата на потърпевшия Димка Нанова.

На 2 януари тръгват за София на риск. В друга бензиностанция правят нов опит. Устройството не работи, но поне не ги ощетява с пари. Докато направена по-късно проверка в обслужващата банка на Красимир показва, че за първите три пъти са извършени три транзакции общо за 291 лева. Справка с АПИ пък сочи, че валидна винетка няма. Нито касова бележка за успешните иначе плащания.

Заради опити за измами спират конвертирането на хартиени винетки в електронни

Димка уверява, че в техния случай дори няма сгрешени данни. Въпреки това вече два месеца нито парите са им върнати, нито им е изпратен отговор на подадената молба. А в сайта на БГ Тол пише, че в 30-дневен срок от подаване на молба парите ще бъдат възстановени.

Жената разказва, че от централата на АПИ им услужили и с номер на Олег Асенов, началник на отдела за управление на информационните системи. Той обаче не отговорил на нито едно тяхно позвъняване. Точно това прехвърляне на топката и игнориране на въпроса накарало Нанови да потърсят съдействие от медии. Нанови се надяват, че все пак парите им ще бъдат възстановени, но се готвят и да съдят БГ Тол, ако това не се случи.

Какво става с електронната винетка при прехвърляне на собствеността на колата?

Снимката е илюстративна
ThinkStock/Getty Images

Проверка на Дарик показа, че техният случай не е единствен и само в Пазарджишко водачи чакат връщане на парите вероятно за стотици винетки. Много от ощетените също твърдят, че не са направили грешка при въвеждане на номера си. Не са рядкост и тези, които са платили по 2-3 винетки електронно, след което са се принудили да си купят още една от гише, също като Красимир.

Системата не позволява никакви корекции, което е недопустимо, коментират водачи, като сочат за пример Германия, където срещу 2 евро всеки може да поправи грешката си при покупка на винетка от автомат.

11 са молбите за възстановяване на суми за купени е-винетки, които не са отразени в системата

От Областното пътно управление обясниха, че при тях само се приемат молбите, но задължението им е да ги предадат чрез централата до БГ Тол и толкова. Информация не могат да дават, защото нямат достъп до системата.

Междувременно от АПИ разпространиха съобщение, в което се твърди, че само 11 са постъпилите молби за възстановяване на погрешно платени суми за винетки от цялата страна. Исканията били обработени и на част от потребителите били върнати парите. Случаят на семейство Нанови бил сред разгледаните, предстояло да им бъдат възстановени сумите.